Fanfic met een aantal mensen?

Hoi allemaal,

Ik weet niet of hier ooit Fanfic’s worden geschreven? Ik heb dit een tijdje terug gedaan op een ander forum. Is super leuk!
Je schrijft met een aantal mensen dan een fanfic. Dus je volgt een bestaande verhaallijn(bijv. Harry Potter of Pirates of the Caribbean), maar verzint nieuwe personages in het verhaal. Is het een leuk idee om dat hier ook te doen?
Gewoon met een stuk of 5 mensen ofzo? En dan kiezen we een verhaallijn uit en dan schrijven maar…

Oh dat is wel héél tof!

Moet de verhaallijn dan hetzelfde zijn, of is het alleen de setting etc hetzelfde?

Ja, dat ken ik!
Is wel tof =D

is wel heel leuk, maar ik weet niet of ik wel goed ben in verhalen schrijven xD

een vriendin van mij schrijft ook verder via harry potter! en dan zegmaar met al die kinderen;)
ik vind het een gaaf verhaal maar je moet de verhaallijn en alles wel goed kennen als je het wil schrijven;)

Lijkt me tof! Ik denk hieraan aan dat ene verhaal op Girlscene, over Twilight, en dat meisje verzint dan eigenlijk een nieuwe verhaal lijn er achter aan? Zoiets?

Bijvoorbeeld, Eclipse stopte op een punt, en dan gaat zij er daar mee verder. Dan verzint zij vanaf dat punt een nieuw stuk. Bedoel je dat? Als je dat bedoelt lijkt het me heel tof! En anders begrijp ik het niet echt goed.

Je kan ook gewoon de setting en alles hetzelfde maken. Dus dat je bijvoorbeeld Harry Potter als uitgangspunt neemt. Dat deze personages ook op Hogwarts wonen etc.
Of moet de verhaallijn echt hetzelfde zijn?

Dat klinkt wel heel tof ja!

Ik weet dat ik me pas net heb aangemeld, maar dat is eigenlijk om dit idee. Ik lees hier al een tijdje mee en ik wil er best aan mee doen. Als jullie wat van me willen lezen, op onlineverhalen staat een verhaal en m’n blog staat in m’n profiel :slightly_smiling_face: Dus als jullie het goed vinden doe ik dan graag mee ^^

Ik wil denk ik wel mee doen, maar ik doe ook mee met een ander RPG-verhaal hier. Dus als ik het niet red om beide bij te houden, kies ik wel voor de ander.
Dus ik wacht ook even af wat voor een setting het wordt!

Het ligt even aan de setting, maar misschien wil ik ook wel meedoen. :"D