Familieruzie

Haai allemaal, ik heb een enorm probleem waar ik niet mee om weet te gaan. Mijn tante en mijn vader hebben ruzie en ik kan daardoor mijn neefje en mijn nichtje niet meer zien. Ik praat wel met mijn neefje op WhatsApp maar ik mis hem en mijn nichtje wel heel erg tijdens mijn verjaardag en sinterklaas en kerst enzo… Ik heb al een x een brief naar mijn vader en mijn tante geschreven waarin stond of ze met elkaar wilde praten, maar dat liep niet echt goed af. Ik wilde vragen of jullie nog ideeën hebben waarmee ik kan zorgen dat ze weer met elkaar gaan praten en het misschien zelfs weer goed willen maken??

Heel erg bedankt x

Ik vind niet dat dat jouw verantwoordelijkheid is. Het is iets tussen jouw tante en vader en zij moeten dat oplossen.
Maar misschien kan je wel zeggen dat je graag je neefje en nichtje wil zien en dat je met hen wil afspreken. Misschien willen ze daar wel aan meewerken?

Hoe oud ben je eigenlijk?

Ik ben 13 :frowning_face:
Maar ik wil graag dat het goed komt want ik ben niet de enige die er last van heeft. Mijn oma heeft haar 65e verjaardag niet kunnen vieren omdat ze ruzie hebben… en dat vind ik serieus heel erg

Ik snap dat je hier erg mee zit. Ik heb zelf geen ervaringen maar ik zal voor alsnog proberen nogmaals met ze te praten over de situatie

dankje, ik ga proberen om nog een keer met ze te praten. maar als dat geen zin heeft geef ik het serieus echt op :frowning_face:

Als dat niet werkt, en het gaat ten koste van de andere relaties in de familie dan zijn het niet echt volwassenen…

In mijn familie speelde ook een grote ruzie, maar als er een verjaardag of feest was gedraagt iedereen zich wel gewoon beleeft tegenover elkaar…

ah das wel erg vervelend =(
wonen je neefje en nichtje ver weg? Of kan je zelfstandig langs ze gaan?

Niet mee bemoeien zijn niet jouw zaken. J i know is moeilijk

Mijn Neefje en nichtje wonen heel ver weg. Nadat mijn ouders zijn gescheiden is mijn moeder met mij zo’n beetje aan de andere kant van Nederland gaan wonen. Mijn Neefje en nichtje woonde in dezelfde plaats als ik, maar nu moet ik ruim 2 uur met de auto als ik ze wil zien :frowning_face:

Kan je niet met je moeder afspreken dat zij jou op de trein zet naar je neefje en nichtje en dat je tante je de volgende dag/aan het einde van de dag weer op de trein terug naar huis zet? Of misschien wil je vader dat wel doen?

Door een conflict met mijn moeder en mijn tante heb ik mijn neven 7 jaar niet meer gezien

Maar ja daar heb je niks aan :flushed:

Ik zou proberen om met ze te praten

uit ervaring weet ik dat je je in dat soort zaken niet kunt mengen. wel kun je bij je vader aangeven dat je je neefje en nichtje graag een keertje zou zien.