Familieprobleempje.

[i]Hi,

Ik zal even de situatie uitleggen, zoals het er nu voor staat.

De familie aan mijn vaderskant heeft, volgens dat ik weet, met iedereen ruzie of kunnen niet goed met elkaar opschieten. Daarom zijn verschillende contacten, waaronder met de broer van mijn vader ook. De dochter van mijn oom ( van mn vaders kant ) en ik, hebben weer contact met elkaar gezocht. Maar ik weet dat als ik dat zeg tegen mn ouders, dat ik gigantische ruzie krijg, aangezien mijn ouders niets met hun te maken willen hebben door familieomstandigheden. Mijn nicht ( die ik volgens mij voor het laatst heb gezien toen ze 4 of 5 was. ) had op msn aan me gevraagd of we na mijn examens af konden spreken. Ik vond het wel oké, dus ik heb gezegt wanneer ik tijd zal hebben ervoor.

Maar goed, mijn oom ( de broer van mn vader nogsteeds ), is een beetje… hoe zal ik het zeggen… geweldadig. Daar ben ik inmiddels door verhalen achtergekomen. Mijn andere oom ( ook van vaderskant ), die probeerde iemand uit de familie ( ook van vaderskant ) te helpen normaal te functioneren in de maatschappij. Dat leek goed te gaan, tot dat mijn oom ( de vader van mijn nichtje ) ineens knallende ruzie ging maken met mijn andere oom.

Ik weet dit, maar ik zou ook wel op mn buik kunnen schrijven dat ik met haar kan afspreken. Want ik weet toch wel bijna zeker dat mn ouders het niet toe zullen staan.

Hoe moet ik dit aanpakken? Want ik wil gewoon buiten dit hele familie gebeuren blijven. Ik wil geen ruzie, ik bedoel, ik heb toch niets gedaan? Ik heb er helemaal niets mee te maken…[/i]

Up.

Ik zou het sowieso wel even zeggen tegen je ouders. En ze gewoon vertellen wat je hier ook zegt; dat zij ruzie hebben met elkaar, en jij en je nichtje niet!

Inderdaad.
Nu worden jij en je nichtje de dupe van hun geruzie.
Jullie kunnen er toch niks aan doen?

bij mij in de familie zijn ook altijd dit soort gebeurtenissen.
zo had mijn moeder een paar jaar geleden ruzie met haar broer
omdat hij een drankprobleem had en daarom op haar boos werd
terwijl ze alleen maar vroeg hoelaat we naar disneyland gingen :S.
maargoed, dat is weer goed. nu heeft mijn moeder ruzie met mijn tante
(haar schoonzus, de vrouw van mijn vaders broer) en dat zal
nooit meer goed komen. Alleen is mijn moeder dan wel zo volwassen
om mij, mijn broer, mijn neef en mijn nichtje er niet de dupe van
te laten worden.

maargoed, ik zou tegen jou ouders zeggen dat jij niets met die ruzie
te maken hebt, en dat het niet jouw probleem is. want dat is het ook niet.
als jij met jouw nichtje af wilt spreken, moet je dat doen.
jullie zijn immers familie, en je ouders + haar ouders hebben het recht
niet omdat van jullie af te pakken.

( heel verhaal xd, maar dat is wat ik vind…

Ja precies. Ik heb echt een hekel aan volwassenen die zo kinderachtig doen.

Met je ouders praten, zeg dat JIJ niks met hun ruzie te maken hebt en contact wilt met je nichtje. Maak je ouders duidelijk dat ze het je wel kunnen verbieden maar dat jij toch contact met haar zoekt, ondanks het verbod. Je bent oud en wijs genoeg (lijkt me) om zelf te weten met wie je contact hebt. Als je ouders je nichtje zolang niet gezien hebben kunnen ook zij niet oordelen over haar en dus niet zeggen dat ze net zo slecht is als haar ouders.