Familiefilm gezocht

Hallo allemaal,

Ik zou graag deze kerst een film willen kopen/huren en deze gezellig met mijn familie samen op de bank willen kijken. Nu is er een klein probleempje, we kunnen het maar niet eens worden over welke film het wordt. Mijn ouders vinden alles best, het grootste probleem is eigenlijk het leeftijdsverschil, wat zorgt voor verschillende interesses. Mijn zusje is de jongste en zij is 11, mijn broer is het oudst en hij is 21. Weten jullie misschien een leuke familiefilm die zowel geschikt is voor mijn kleine zusje als voor mijn oudste broer?

Heel erg bedankt alvast!

Misschien een leuke animatiefilm? Leest je zusje al goed mee met ondertiteling?

Een animatiefilm lijkt mij ook erg leuk, zeker met de kerst. Ik denk alleen dat mijn oudere broer dat al snel ‘‘kinderachtig’’ vind en dan geen zin heeft om mee te kijken. Mijn zusje leest wel goed mee met de ondertiteling, dat is niet echt een probleem.

Nouja, zat animatiefilms die echt niet kinderachtig zijn en die wij ook met het hele gezin kijken, en wij zijn allemaal volwassen (jongste ben ik met 25 jaar en oudste is mama met 55 jaar). Despicable me/Verschrikkelijke ikke vonden wij bijvoorbeeld allemaal echt een giller.

Anders gewoon iets standaards van Home alone?

http://www.film1.nl/films/list.php?genre=29

Elf vond ik echt een hilarische kerstfilm en die hebben we met het hele gezin destijds gekeken (jongste zusje was acht/negen, andere zusje zestien, ik achttien). Maar het ligt er inderdaad maar net aan waar je van houdt. Wij gaan inderdaad ook vaak met z’n drieën of vieren (zusjes plus moeder) naar een animatiefilm als Despicable Me/Monsters University/Frozen.

home alone of nanny mcphee die zijn zo leuk om met je familie te kijken

Fantasy films zoals Harry Potter of LOTR vinden wij als gezin leuk.

The Santa Clause vond ik een hele leuke film toen ik wat jonger was en het is een familiefilm. :slightly_smiling_face: Het leuke is ook dat er meerdere delen zijn dus lekker veel kijkplezier!

Home Alone

Despicable Me, die zou ik nog kunnen kijken als ik 80 ben.