Familie

Hee kon geen familie topic vinden dus heb ik er maar zelf een gemaakt. Ik zit nu dus in een beetje een vervelende stituatie want het zit zo: mijn vader was in de woonkamer een progamma aan het kijken en toen moest hij even wat pakken en ging mijn zus daar zitten tv kijken, hij komt terug en wordt boos omdat hij daardoor een deel miste. Ik zat in de keuken en mijn zus liep boos naar de keuken en ging met een oplader en een bidon gooien omdat ze zo boos was. Ik riep dat ze normaal moest doen ( het kwam wat hard over maar ik schrok er nogal van) en toen begon ze tegen mij te schreeuwen. De bidon is van mijn moeder en is kapot gegaan, ik liep naar boven en mijn zus schreeuwde nog naar me : ’ ga je me lekker verklikken?!’ Maar ik ging haar niet verklikken. Wat ik ging doen was dus zeggen dat ik hem perongeluk heb omgestood en hij daardoor van het aanrecht viel. Ik heb dat dus gezegd tegen mijn moeder en ze was niet boos maar vond het wel heel jammer dat hij kapot was, veder zei ze heel ergblij was dat ik het eerlijk kwam zeggen en dat vond ik wel vervelend omdat het niet de waarheid was. Ik voel me heel schuldig dat ik tegen mijn moeder heb gelogen maar ik kan haar ook niet de waarheid vertellen want dan verklik ik mijn zus. Wat moet ik nou doen?!:thinking::face_with_head_bandage::worried::tired_face::tired_face:
Alsjeblieft iemand geef me advies😩.

Het is maar een bidon, je moeder is dat ding vast alweer vergeten. Lief van je dat je je zus een boze moeder hebt bespaard.

dat is echt naar :rage:

als ik jou was zal ik doen waar jij je het beste bij voelt

mijn tip

Alsnog eerlijk zijn tegen je moeder en voortaan niet de schuld op je nemen als je zus iets heeft gedaan.

Dit ja. Is toch niet jouw schuld geweest, jouw zus moet gewoon niet met spullen gaan gooien.

Je bent bang om je zus te verklikken, dus je neemt de schuld op je? Dat vind ik echt ten koste van jezelf gaan. Niet zo timide, kom voor jezelf op!

Ik zou alsnog tegen je moeder zeggen dat je hem niet hebt omgestoten. Vertel erbij dat je zus het heeft gedaan maar ze boos op je is als je haar zult verklikken. Je moeder zal naar je luisteren en als je eerlijk bent erover, zal ze dat helemaal fijn vinden.

Maar waarom heb je uberhaupt iets gezegd? Laat die bidon gewoon liggen en wacht tot je moeder er zelf iets over zegt. Nu heb je de schuld op je genomen terwijl niemand daarom vroeg.