Familie wordt teruggestuurd naar Afghanistan

Best duidelijk wat iedereen hier denkt.
Ik blijf het gewoon kut vinden, haar zusje is overigens gewoon hier geboren en dus Nederlands.
Maar soieso als het nou een veilig land is zou ik nog denken ’ okee kut maar ze hebben het daar iig niet slecht’
Maar dit is wel Afghanistan, de Taliban gebruikt kinderen daar oor zelfmoordaanslagen etc.
En vrouwen hebben totaal geen vrijheid, Het is gewoon zo verschillend van wat zij hier gewend zijn…

Dat vind ik erg! Die mensen hebben al een bestaan opgebouwd, hebben werk, kinderen en zijn helemaal gewend in Nederland, dat is toch onmenselijk dat ze gewdongen worden om terug te gaan? En die reactie’s van: en nu de rest nog, sorry hoor maar als jullie je in dezelfde situatie bevonden had je ook ongeloofelijk gebaald! Ik hoop dat de actie helpt en dat die mensen een beetje begrip kunnen hebben voor de mensen.

Dat is lief van je :slightly_smiling_face:
Ja en ze mogen neit eens afscheid nemen, en het was ook heel onverwachts enzo.
Heel vaag allemaal

Sterkte!

Dankjewel!(L)

+1

Mee eens. Het gaat er niet om dat het polen zijn, al waren het duitsers. Ze nemen hier werk over enzo en mensen in de bouw raken hierdoor hun baan kwijt mijn familie dus. Bovendien spreken ze geen woord nederlands. Ze staan nml altijd aan m’n kassa om bier af te rekenen.

Als je hier woont en werkt, spreek je nederlands en gedraag je je zoals het hoort. Punt.
Vind trouwens ook dat nederlanders die zich niet gedragen mogen oprotten.

:wink:

Dat dus.
Wat mij betreft mogen die ook vertrekken. Ze komen hier massaal werken waardoor velen bouwvakkers hun baan inderdaad kwijt raken. En ze weigeren zich aan te passen. Over het algemeen zijn ze ongemanierd en beheersen de Nederlandse taal totaal niet.
Als je hier bent dan spreek je Nederlands, en gedraag je je naar onze waarden en normen. Heel simpel. En hier is echt niks racistisch aan.

ja en dit is dus wat ik probeer duidelijk te maken (:

Als dat het is ben ik het oook ermee eens.
maar deze familie was gewoon zegamar Nederlands, ze werken voor hun geld, De kinderen doen het goed op school enzo.

ik vind, dat ze de mensen die hier ingeburgert zijn en al langer in nederland zijn niet moeten terugsturen

degene die niet ingeburgert zijn terugsturen & ik vind dat men ook niet meer mensen uit een ander land moeten toelaten

Dat zeg ik de hele tijd al en toch zegt iedereen steeds terugsturen die handel :open_mouth:

Vreselijk!
Ocharme, het gezin en de kinderen!
Ze moeten doodsbang zijn…
Ik kan bijna huilen zeker na deze film te hebben gezien daarjuist:
THE KITE RUNNER
Alles over Afghanistan. Al het verdriet, de pijn en nog veel meer.
Echt een depressieve film. Tot nu toe heb ik een paar traantjes laten vallen
over 2 films, Titanic & The notebook. Maar bij deze film had ik echt RODE
ogen van het huilen. Echt vre-se-lijk. Heb 'm btw, niet ín het begin gezien.

Wat ben jij een kreng.
Niet te geloven. Ga jij maar naar een land waar alles dood is.
Met je gezinnetje waar je door een gestoorde groep bedreigd wordt.
Doodsbang dat er je iets kan gebeuren, elke second van de dag.
We zijn allemaal mensen, we moeten elkaar helpen.

Niet te geloven zeg. Als je het perse op moslims wilt africhten moet je -als het perse moet gebeuren- de grenzen sluiten en geen onschuldige, geïntegreerde families naar een oorloggebied terugsturen.

Btw, wat een racistische mensen hierboven. Zou jou maar eens overkomen. Zet jezelf eens in hun plaatst. Deze familie zijn ook maar mensen, zoals jij en ik!

Ik vind als je nederlands kan praten ( en dat dan ook echt doet ) gewoon totaal ingeburgert ben dat je ze niet kunnen wegsturen, dan hoor je hier.

Maar als je niet eens de moeite doet om je aantepassen mag je van mij weg, sorry het is hard. Maar als wij daarheen willen emigreren zouden wij ons ook totaal moeten aanpassen.

maar Jammergenoeg worden de mensen die gewoon goed de taal spreken enzo weggestuurt.

Sterkte

Zegt wel wat over hen. Eigendunk. Ze vergeten vast dat deze mensen ook gevoelens hebben.

Het ergste is dat haar broer (toen 9 ofso) werd bedreigd met geweer.
Dat is 1 van de redenen waarom ze gevlucht zijn en nu dus nog bangr zijn om terug te gaan.
Ik vind het ook kut dat we geen contact kunnen hebben, ze zitten nu nog steeds in de gevangenis…:frowning_face:

Zijn ze bedreigd door de Taliban?