Familie wordt teruggestuurd naar Afghanistan

http://www.hartvannederla…itzetting-afghaans-gezin/

Een van de meisjes uit het gezin ken ik, en de vader van een goeie vriendin heeft de advocaat voor deze familie geregeld.
Maar ik kan hier dus zoo boos om worden, deze mensen zijn 6 uur sochtends het huis uitgehaald door ong. 20 agenten. Terwijl ze hier al 9 jaar wonen.
Misschien vind ik dit moeilijker om te begrijpen omdat ik dat meisje dus ken, maar hoe denken jullie hierover?

BTW het ergste van alles vind ik nog wel is het gevaar daarzo, ze waren daar gevlucht nadat haar broer werd edreigt door de taliban dacht ik, dus ze hebben soieso een trauma hieraan.

waarom staat dit bij fashion?

oowh wacht dat hoort daar niet:O
Kan ik dat doen, of moet een moderator dat doen ?

moet moderator doen, ik zal even kijken naar filmpje.

Oowh okay :slightly_smiling_face:

Btw dat filpje is van de demonstratie van vanmiddag in Den Haag

moet moderator doen, ik zal even kijken naar filmpje.

Jeetje lullig zeg …

Zo’n meisje bij ons op school woont al 13 jaar in nederland en wordt nu ook teruggestuurd omdat ze 18 is geworden! Ze zit nu in 5 vwo, en als ze nu dus weggaat dan heeft ze helemaal geen bewijs dat ze iets kan.
heeft ze dus alles voor niets gedaan! :open_mouth:
maar we hebben een handtekeningenactie gedaan, miss helpt dat wel!

OMG Ik snap niet dat dit opeens nu gebeurd.
Had ze dan meteen wegestuurd toen ze hier bij de grens stonden, toen waren ze zegmaar niet Nederlands.
Maar die familie, ik dacht echt dat ze gewoon heir was geboren enzo. Ik hoop echt dat de actie van vandaag gaat helpen, maar nu zitten ze dusin een gevangenis.
Hopelijk gaat het ook goedkomen met dat meisje van jouw school

Het moet ergens beginnen
nu de rest nog

Ik vind dit zo dubbel. Heel lullig voor de familie die hier nu al woont en gevestigd is, maar aan de andere kant kan niet de halve wereld in Nederland blijven omdat de leefomstandigheden in hun eigen land kut zijn.

Dat snap ik ook.
Maar zoals ik al zei, dan is het toch logischer om die mensen het land gewoon helemaal neit in te laten ipv na 10 wegsturen
Ze weten zowat niks over dat land.

na 10 jaar*

Lekker racistisch hier !

jezus, doe normaal
als die mensen gewoon normaal werk hebben, die kinderen hier naar school gaan en niet beter weten en we geen last van ze hebben hoeven ze toch niet terug naar een oorlogsgebied na 9 jaar

ik bedoel, mensen die lopen te zeiken op nederland, de taal niet fatsoenlijk beheersen en hier alleen maar zijn om t beter te krijgen (geen oorlogsvluchtelingen) mogen wat mij betreft ook wel weg, maar je moet geen mensen je land binnen laten, ze hier een leven op laten bouwen en na 9 jaar zeggen ja ga maar lekker terug naar dat oorlogslandje van je

Sorry hoor, maar dan kan je ook beginnen over hoeveel Polen hier wonen en al ons werk overnemen. Die hoeven vast en zeker niet terug? Ik vind dat je echt een belachelijke reactie hebt geplaatst!