Familie problemen

a

Vind het echt heel vervelend voor je… Misschien dat je er met je moeder over kan praten? Ik snap wel dat je onze reacties wilt maar ik heb geen idee wat je er tegen kunt doen… Het is het probleem van jou opa en jou oom, het moet niet die van jou worden.

a

Ik denk dat dit iets is tussen de oudere generaties.
Maar als je vader er over wilt praten kan je alleen maar een luisterend oor bieden.

Snap ik.
Het is echt vervelend als je ergens tussen in zit, ik kan het weten. Je vader zien huilen is heel erg vervelend, dat is het altijd. Maar je moet het niet jou probleem maken.

a

Bekijk het vanuit je ouders oogpunt. Als ze jullie niks hadden verteld waren jullie waarschijnlijk ook boos geweest. En nu zijn jullie erbij betrokken, tja.
Je ouders proberen altijd het beste te doen, ga daar maar van uit.
En bedenk wel dat je vader ook gewoon een man is. Het is echt kut je ouders te zien huilen maar het is ook natuurlijk en normaal. Dat betekent dat hij gewoon even z’n verdriet kwijt moet kunnen. Wat je dan kunt doen is hem gewoon een knuffel geven. Dat kan hem weer ''kracht’geven.

a

Mijn opa had ook een depressie.
Hij heeft een jaar geleden, zelfmoord gepleegd.

a

Asswhipe, dat zeg je toch niet? :confused:

Het zou verstandig zijn van je grootvader om gewoon niet meer te gaan rijden.
Stel voor om dingen met hem te gaan doen dit weekend?

Verder, die reactie van Lady_NY was niet heel logisch maar om zo te reageren is ook respectloos.

Eh, dus er is een ruzie?
Dan is er toch niets wat jij kan doen.

a

Heel subtiel.

Ik zou inderdaad proberen je erbuiten te houden, ik snap dat het heel vervelend is, maar dit is niet jouw ruzie en dan wordt het alleen maar groter en groter.
Als je er met iemand over wil praten zou ik langs je moeder gaan.

a

jij kunt er niks aan doen jij kunt ze niet een beter geovel geven, of het oplossen etc., je kunt alleen om jezelf beter te laten voelen proberen met je moeder er over te praten, misschien kan zij je geruststellen. Dit is een kort verhaaltje dus je situatie is natuurlijk niet helemaal duidelijk. Sterkte ermee, maar zit er niet te veel mee, je kunt er niks aan doen dat je opa depressief is, maar het is natuurlijk wel heel vervelend voor jou.

a

a?