Falling for strangers {short story}

I think you could fall in love with everyone in some way you know.
Not in this regular way when you feel butterflies and want to be with that person and kiss them,
but when you see or hear something that goes straight to your heart, and you’re not even really sure why.
Like when you hear someone singing and they have the voice of an angel and you are just sitting next to them and for a moment you are this kind of enchanted.
Or the way someone smiles at something when they think no one is looking or the way someone walks or talks or bites on their lip or when you see their scars and they look so simmilar to yours.
And you ask yourself how someone can be that perfect and you just want to get to know every little detail about them.
That kind of falling in love. Falling in love with strangers, the little things about them.
The things that are real about them and make them who they are.

Dit kwam even random in me op, en nu ben ik vooral benieuwd of ik de enige ben die dit heeft. Commentaar op het stukje zelf is ook welkom, maar ik moest dit even kwijt en ik vraag me vooral af of iemand zich hierin herkent, en of jullie eigenlijk wel snappen wat ik bedoel…

Aaaawh, wat een leuk stukje! :bowing_man: k snap denk ik wat je bedoelt. Dat je een vreemde op straat ziet maar dat het niet echt liefde op het eerste gezicht is maar je wilt wel alles van hun weten. Elk donkere hoekje van hun ziel. Zoiets…?

Dankjewel :slightly_smiling_face:
En ja zoiets, maar het hoeft niet persee een wildvreemde op straat te zijn. Ik heb dat vaak gewoon bij mensen bij mij op school en er is zelfs een meisje in mijn klas, ik praat bijna nooit met haar maar ze kan echt geweldig zingen en laatst zat ik naast haar toen ze aan het zingen was, en ik besefte hoe perfect ze eigenlijk is en ik wilde meer van haar weten, maar ik zei niks. Zoiets heb ik wel vaker, als mensen denken dat niemand naar ze kijkt kunnen ze zo mooi zijn, want dan zijn ze zichzelf. Ik weet niet wat het is, geen verliefdheid ofzo want het zijn meestal meisjes en ik ben straight haha. Het leven is ontzettend vaag soms.