Fake vriendin?

Ik zit met een probleem en ik weet écht niet meer wat ik moet doen. Ik heb een vriendin op school, het meisje waar ik alle pauzes mee doorbreng en waarmee ik heel wat afklets en lach. Zo’n gezellig type waar je, je nooit meer verveeld zou je denken.

Maar ik begin nu steeds meer van haar slechte kanten te zien en nu blijkt dat ik het gevoel heb dat het helemaal niet zo klikt tussen haar en mij. Ze maakt soms opmerkingen die ik heel gemeen vind én is ontzettend egoïstisch. Ik irriteer me soms zó aan haar gedrag dat ik me moet inhouden. Toch blijf ik maar naar haar toegaan en afspreken. Mijn vraag is: hoe kan ik deze vriendschap eindigen, zónder dat er een ontzettend grote ruzie komt?

Ik hoop dat jullie er een antwoord op hebben, want ik voel me er heel rot over.

uh ineens eindigen kan niet nee.
zou nog naaiender sijn dan haar gedrag.
talk maybe?
g’luck

gewoon wat afstand houden en wat meer met anderen omgaan op school… en misschien gewoon neit meer aan haar vragen of ze wat wil afspreken

Ik snap wat je bedoelt. Maar ik vind het juist achterbacks als iemand vrienden met mij is, terwijl diegene mij helemaal niet als vriendin wil! Eerlijkheid en vertrouwen is namelijk het belangrijkste in een vriendschap.

afstandelijk gedragen, niet écht ingaan op dingen die ze zegt. niet negeren hoor, dat is kinderachtig, maar je mag best laten merken dat je geen zin meer hebt om af te spreken. steeds meer naar andere mensen “toetrekken” (meer met anderen omgaan).