fake vriendin?

Ik heb een hele goede beste vriendin, ik ken haar al sinds ik geboren ben.
Ik weet heel veel van haar (denk ik), en zij van mij.
Alleen sinds en paar maanden doet ze een beeetje raar. Niet alleen ik merk het op, maar heel veel andere ook. (ze heeft opeens overal scheit aan en vraagt continue aandacht).
Sinds een paar maanden wil ze minder met me omgaan, ik ben er zo ook achtergekomen dat ze zich niet echt op haar gemak bij mij voelt, en bij andere wel.
Ook hadden we een paar maanden geleden nog hele leuke gesprekken op Whatsapp, maar sinds ze zo raar doet dus helemaal niet meer.
Wat ze ook nooit doet is vragen of ik kan afspreken, of kan samenfietsen of mee ga met sporten of iets leuks doen na school ( ditvraagt ze volgens mij wel vaak aan andere, en dit heeft ze btw. nooit uitzichzelf gevraagd, ook vroeger niet.)
Ik weet ook dat ze heel veel steelt, ook van mij. Dit doet ze al sinds haar 6e ofzo geloof ik. (ik denk een ziekte, ze krijgt ook nooit spullen of geld van haar vader…) Hier kwam ik achter doordat ik heel vaak iets miste en als ik dan onverwachts op bezoek kwam moest ik eerst altijd voor haar kamerdeur wachten enzo, en soms vond ik wat waarvan ik zeker wist dat het van mij was.
Ik zeg hier niks van, omdat ze toch ontkent, en dan word ze boos en gaat ze mensen tegen me opzetten.

Ze probeert ook mn vriendinnen aftepakken. Ze praat nooit tegen mn vriendinenn, maar zodra ik onenigheid met haar heb, gaat ze ineens heel veel met hun om.
en ze vraagt heel erg veel aandacht, een voorbeeld hiervan is dat ze elke jongen op school doet, serieus wel 5 per maand.
En op mijn 18e verjaardag gaf ik een groot feest, en ze had zoveel gedronken dat iedereen haar helemaal geweldig vond en zij alle aandacht kreeg, ze weet dat dit een gevoellig onderwerp voor me is, omdat mijn oom zichzelf dood heeft gedronken. Hierdoor was heel mijn feestje verknald door haar, en het ergste was nog dat ze graag wou weten wat ze allemaal voor grappige dingen had gedaan en toen ik boos op haar werd was ze binnen 5 minuten nuchter, dus denk aandachtvragen. Het leek meer op haar feestje dan op die van mij.

Ik ben hier mee naar mn moeder gegaan (inclusief het stelen!).
heb haar alles verteld, en mn moeder zegt dat het gwn een fake vriendin is.
Maar ik geloof dit niet zo want, ik ken haar al 19 jaar en alles voelt zo echt. En ze staat altijd voor me klaar.
Ik heb haar ook gevraagd of ze nog wel vriendinnen wou zijn, en toen zij ze van wel.
Dusja , ik zit hier mee; is ze wel een echte vriendin? Gaat het gwn niet goed met haar? Of is ze jaloers op me?
en wat moet ik doen ?

x-

Ik ben bang dat jullie uit mekaar geroeid zijn. Weetje ik ga ook niet meer om met de mensen waarmee ik uit groep 8 omging. Je veranderd zoveel, and sometimes it’s not a bad thing, ookal is dit we heel vervelend.

Misschien kan je beter loslaten, dan zie je ook of het uiteindelijk van haar kant zou komen of niet want dit klinkt voor mij heel erg als eenrichtingsverkeer.

Ze gedraagt zit nou niet bepaald als een vriendin nee. Dus dumpen die handel.

Hoe lastig het ook is je moet echt niet meer met dat kind om gaan. Hallo ze jat je spullen. Daar zou ik echt wel wat van gezegd hebben.

Ik ga nog steeds met het meisje om waar ik altijd beste vriendinnen mee geweest ben. Al sinds de kleuterschool gaan we met elkaar om, maar ik merk wel dat het nu zeker niet meer hetzelfde is. We kunnen nog samen lachen enzo, maar ze is echt niet meer mijn eerste keuze als ik echt iemand ergens mee naartoe vraag. Mensen groeien gewoon soms uit elkaar.

Ik zou haar ook niks meer sturen of geen contact meer met haar opnemen en proberen met je andere vriendinnen verder te gaan. Als ze nog wel wat van je wil, moet ze dat zelf maar laten weten.