fake id

meiden, maybe dat dit niet echt het onderwerp is om bij muziek enzo te zetten, maar het heeft er wel wat mee te maken…
ik ga namelijk met wat vrienden naar een superleuk festival, maar het is 16+ en ik ben zelf 14, maar mijn vriend van 17 en mijn vrienden gaan wel, en ik wil super graag mee.
iemand een idee waar ik een fake id kan kopen? :sunglasses:
en hebben sommige verstand hoeveel t gechecked word?
groetjes mij :couplekiss_man_woman:

Denk je echt dat meiden je hierbij gaan helpen? Er is een reden dat het 16+ is en dan is 14 gewoon echt te jong daarvoor

:grinning_face_with_smiling_eyes:

Oke, ontopic: Ik ben het eens met Falathiel en ik zou maar geen neppe ID proberen te knutselen. Er wordt vaak genoeg gecontroleerd en als ze je doorhebben en ze maken er een melding van heb je een groot probleem.

Fake ID’s zijn niet te koop in de winkel ofzo. Dat heeft een reden: het is illegaal.
Als jij er niet uit ziet als 16+ word je sowieso gecontroleerd (en vaak wordt iedereen gecontroleerd) en dan kan er aangifte tegen je worden gedaan. Gewoon een paar jaartjes wachten dus.

Je kunt het iig nergens kopen lijkt me

Ik krijg vaak de opmerking van mensen dat ik er totaal niet uitzie als iemand van 14 en me sowieso 15 of 16 hadden geschat, dus dat is t probleem niet… Maar word ik dacht eigenlijk dat je er gewoon uitgezet word als ze je doorhebben… Is t echt zo erg?

En via internet was wel een site, maar ik weet niet of dat afzetterij was…

Er is een reden dat zo’n plek 16+ is en de meeste 16 plussers vinden 14 jarigen enorm irritant dus blijf gewoon thuis en wacht lekker tot je oud genoeg bent.

Het is internet en je wilt een fake-id. No go, girl, no go.

Ja je kan er wel als 16 uitzien maar als je geen 16 bent heb je er niet zoveel aan he. Iedereen heeft moeten wachten tot ze 16 waren om naar dat soort dingen te mogen er is een reden dat het 16+ is. Straks sta je daar met je fake ID en mag jij als enige van je vrienden niet naar binnen dat lijkt me kutter dan als je gewoon thuis was gebleven en iets anders leuks had gedaan.

-

Meestal zijn dat oplichters/virussen.

Daarnaast lijkt het me niet zo leuk voor je vrienden als jij eruit gezet wordt, wat moeten zij dan? Meegaan? Lekkere vriendin ben je dan. Maar alleen naar huis is ook niet zo’n strak plan op je 14e. Wat zeggen je ouders er eigenlijk van?

In mijn ervaring wordt iedereen gecontroleerd. Bovendien is een nep ID moeilijk te maken en als je gesnapt wordt dat 'ie nep is, kom je flink in de problemen. Vraag aan je vrienden of ze ergens anders heen willen en anders zal je toch thuis moeten blijven

omdat iedereen hierboven heel “volwassen” reageert, zal ik je maar even echt advies geven, want een feest is natuurlijk super, en als je met een fake ID binnen kan komen, why the hell not?
Maak een foto van de voor- en achterkant van je ID en photoshop je geboortejaar dan naar 1997 ofzo, hangt van je verjaardag af. Print die dan op de juiste grootte uit. Zoek een oud pasje en plak de voor en achterkant erop. Maak het dan af met of iets van lak, waardoor het gaat glimmen, of plastificeer het. Wanneer je dit beide niet hebt, ga dan opzoek naar iets van een hoesje om er omheen te doen (zoals een doorzichtig vakje in je portemonnee) en doe het daarin, zo kan je t ook laten zien aan de bewakers.
Ik heb geen ervaring, en kan je ook geen garantie geven dat het werkt, maar ik heb het wel van anderen gehoord bij wie het is gelukt om door de check heen te komen!
succes!!

^ ja echt een top idee om tips te geven :’)

Die reacties hierboven mogen dan misschien wel volwassen en ‘niet cool’ zijn, maar er is een super grote kans dat je wél wordt gecontroleerd en de meeste van die mensen zijn er heus wel op getraind om te zien of een ID wel of niet echt is, vooral als je er zelf een gaat lopen knutselen.

Dus nee, geen strak plan.

^Dat wat wij doen is inderdaad volwassen. Een kind tips geven om een fake id aan te maken waardoor ze fraude pleegt en een strafblad kan krijgen is inderdaad heel verstandig. Wanneer er ergens een leeftijdsgrens is kun je er van uitgaan dat er gecontroleerd wordt en die mensen hebben er echt wel verstand van en zullen echt wel kunnen onderscheiden wat echt en nep is. En dat zij zegt dat mensen haar ouder schatten hoeft niet te betekenen dat ze er ook echt ouder uit ziet, in elk geval niet voor volwassenen. En als het 16+ is en je zou er uit zien als 16 word je absoluut gecontroleerd. Het is gewoon niet slim. Ga lekker wat anders doen en zorg er voor dat je vrienden een zorgeloos avondje uit hebben zonder met jou mee weg te moeten als ze je betrappen en je weggestuurd wordt (misschien met een aanklacht)

Niet doen. Als ze erachter komen heb je een probleem.

Ja zal wel vragen of mn vrienden n ander feest kennen, en anders gun ik t ze hun ook om n goed feest te hebben, maar zou dan wel echt balen… Maarja, jullie hebben ook wel gelijk, en daarom vroeg ik t ook eh? T is niet gelijk dat ik persé n fake id zou willen, ik wilde ook jullie mening, en die heb k, weten jullie anders nog een leuk feest op koningsdag waar ik heen zou kunnen? :slightly_smiling_face: of zou ik daar beter een nieuw topic over openen?

Ligt er aan waar je woont, ik zelf ga naar Arnhem met vrienden, belooft een leuke dag te worden.
Maar als je met de goede vrienden bent maakt waar je bent eigenlijk ook niet heel veel meer uit.

Oohh is daar n feest of? Want ik woon daar een half uurtje vandaan :slightly_smiling_face: