Hoi iedereen,
Ik heb een vraagje en ik weet dat er waarschijnlijk reacties komen van ‘dit is illegaal en tegen de wet’, maar ik ga het toch vragen
Ik zit op het moment in San Francisco als au pair en het probleem is dat ik net in November 20 ben geworden en je hier dus pas uit kan gaan als je 21 bent, anders wordt je dus nergens binnen gelaten (het gaat me niet eens om het drinken, dat doe ik normaal toch al niet).
Nu heb ik het er al met een aantal andere au pairs over gehad die hier al langer zijn, en die zeggen dus allemaal dat ik gewoon een Nederlandse Fake ID moet aanschaffen. Je zou dan heel gemakkelijk gewoon binnen komen in clubs en als ze je betrappen sturen ze je gewoon weg. Een Nederlandse of Europese fake ID zou dan het beste zijn, omdat ze die hier natuurlijk niet zo vaak zien en ze dus niet weten hoe die er in het echt uit ziet.
Nu denk ik er dus aan om zo’n ID aan te schaffen en schijnbaar kan dat gewoon via internet, maar ik ben er toch nog niet helemaal zeker van. Ik ben namelijk aan de ene kant ook wel bang voor als ze wel de politie bellen, wat nou als ik daarna het land uitgezet wordt en geen visum meer kan aanvragen ofzo…
Ik ben hier nog tot oktober volgend jaar, dus als ik wegga ben ik nog steeds geen 21, dus wachten is in dit geval ook niet echt een optie.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft, goed of slecht, of misschien tips?
Ik hoop op een beetje normale reacties, ik snap zelf ook wel dat het illegaal is, maar ik was gewoon benieuwd of er hier misschien iemand ervaring mee heeft