Fake ID

Hoi iedereen,

Ik heb een vraagje en ik weet dat er waarschijnlijk reacties komen van ‘dit is illegaal en tegen de wet’, maar ik ga het toch vragen :wink:

Ik zit op het moment in San Francisco als au pair en het probleem is dat ik net in November 20 ben geworden en je hier dus pas uit kan gaan als je 21 bent, anders wordt je dus nergens binnen gelaten (het gaat me niet eens om het drinken, dat doe ik normaal toch al niet).

Nu heb ik het er al met een aantal andere au pairs over gehad die hier al langer zijn, en die zeggen dus allemaal dat ik gewoon een Nederlandse Fake ID moet aanschaffen. Je zou dan heel gemakkelijk gewoon binnen komen in clubs en als ze je betrappen sturen ze je gewoon weg. Een Nederlandse of Europese fake ID zou dan het beste zijn, omdat ze die hier natuurlijk niet zo vaak zien en ze dus niet weten hoe die er in het echt uit ziet.

Nu denk ik er dus aan om zo’n ID aan te schaffen en schijnbaar kan dat gewoon via internet, maar ik ben er toch nog niet helemaal zeker van. Ik ben namelijk aan de ene kant ook wel bang voor als ze wel de politie bellen, wat nou als ik daarna het land uitgezet wordt en geen visum meer kan aanvragen ofzo…

Ik ben hier nog tot oktober volgend jaar, dus als ik wegga ben ik nog steeds geen 21, dus wachten is in dit geval ook niet echt een optie.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft, goed of slecht, of misschien tips?

Ik hoop op een beetje normale reacties, ik snap zelf ook wel dat het illegaal is, maar ik was gewoon benieuwd of er hier misschien iemand ervaring mee heeft

Nope, geen ervaring. Maar misschien kan jij het gewoon houden bij bijvoorbeeld huisfeestjes… even gezellig en dan heb je geen risico’s. Lijkt me ook niet dat jij nog een leuke avond hebt als je je de hele tijd zorgen moet maken over die fake ID.

Tot nu toe ken ik dus vooral andere au pairs en je kan moeilijk huisfeestjes gaan geven bij je ‘werkgever’ haha :wink: Het punt is juist dat we ( ik en een andere au pair in dezelfde situatie) meer mensen willen vinden die hier dus echt wonen. En elk weekend naar de bioscoop etc gaan, word op een gegeven moment ook wel een beetje saai en echt nieuwe mensen leer je er niet kennen.

Sorry, ik probeerde alleen te helpen. Dan heb ik geen advies.

Geeft niet, toch bedankt :slightly_smiling_face:

Ik zou toch nog maar even nadenken voor dat je het doet. Ik weet dat je het niet wil horen maar in Nederland kun je hier max. 6 jaar gevangenisstraf of een boete van max. 78.000 euro voor krijgen. (Al zullen ze zo’n hoog bedrag nooit geven aan een iemand.)
Ik weet niet hoe die wet in Amerika is, maar mijn ervaring is dat de straffen daar nog een stukje strenger zijn.

Verder moet je het helemaal zelf weten natuurlijk. Ik denk dat ze je er inderdaad eerder uitzetten dan dat ze de politie bellen.

gewoon proberen wie weet kijken ze niet goed naar je id en anders probere met smoes in nl mag je al als je 18 ben

ik weet nog dat mense op de middelbare school hun nl id op de scanner legge … geboorte datum op de computer veranderen … uitprinten … ( de datum uitknippe)
op je id legge en plak folie er om heen doen … XD

ik heb het zelf nooit geprobeerd ik heb gehoord dat mensen het zo doen geen idee of het werkt en echt uit ziet haha
maar dit topic deed me denken aan de middelbare school tijd dat je 15 bent en ook uit wilt gaan maar nog niet binnen mag hihi

Sorry, maar je kunt toch ook wel een maandje wachten daar? Het is sowieso een maandje wennen denk ik, dus je zult toch niet echt uitgaan dan.

Als je even beter leest.

Vooral doen, maar ga dan niet huilen als je wordt opgepakt en een duizend dollar moet dokken :’) (of in het ergste geval 10.000 dollar en 2-3 jaar cel). Ik bedoel come on, ze weten dondersgoed dat er constant wordt gesjoemeld met die ID’s daar, er worden elke avond een paar gepakt. Het is een kwestie van tijd.

‘‘het probleem is dat ik net in November 20 ben geworden’’

Je bent al een schaap als je dat hier in Nederland doet, maar als je het daar doet vind ik je helemaal een idioot.
Hoop dat je gepakt word, en dan ben je echt flink de sjaak.

Ik snap wel dat het heel erg balen is dat je niet uit kan, als je in Amerika bent wil je natuurlijk ook wel iets zien van het uitgaan daar, helemaal als je meer mensen wil leren kennen. Maar aan de andere kant, ze zijn in Amerika wel veel strenger qua straffen in Nederland, en helemaal omdat je een buitenlander bent, misschien sturen ze je wel terug… Dus ik weet niet of ik het riscio zou nemen, al snap ik je wel heel goed!

Snap dat je het jammer vind. Toen ik in Amerika was, was ik met een vriendin die nog geen 21 was en ondanks dat ze mij kende, kwam ze er nog niet in.
Maar dit soort fratsen moet je inderdaad echt niet uithalen in het buitenland. Er zijn vast genoeg leuke feestjes waar je heen kunt, van vrienden enzo. Dat is minstens zo gezellig lijkt mij!

Oh ja toevoeging: ik denk niet dat je hier een fake ID gaat vinden. :")

Ik was vannacht uit in mijn moederdorp, en een meisje haar neppe ID was afgepakt. 50 euro boete, plus een ritje naar het politiebureau.

http://www.youtube.com/watch?v=-9KAUefenGE & veel plezier met je boete! :flushed:

misschien kun je aan die anderen vragen hoe ze het doen?

Ik weet dat een kennis van mijn beste vriendin het heeft gedaan, maar hoe en wat weet ik niet, maar je kunt het altijd proberen, alleen de risico’s zijn wel groot.