Fake friends?

Hi,

Ik heb een ‘vriendengroepje’ van 5 meiden (dat is dus met mij erbij). We kennen elkaar al sinds de 1e en zitten inmiddels in de derde. Ik zal even alle meiden omschrijven.

Ik: Ik ben best druk, maar ik kan ook momenten hebben waar je me helemaal niet hoort. Ik ben pretty bipolar, ik kan op t ene moment helemaal leuk met je zitten praten en dan opeens niets met iemand te maken willen hebben.

N (k wil geen namen noemen, dus ik gebruik de eerste letter van de voornaam): Deze meid is ontzettend druk en is niet bang om op te vallen. N en ik hebben (volgensmij) t meeste gemeen, dezelfde muzieksmaak, zelfde interesses, etc. Maar N kan echt ontzetten bot en gemeen zijn, maar ik denk niet dat het haar echt iets boeit.

K: K is een heel rustig meisje, ze kan once in a while best druk zijn, maar lang niet zo druk als N en mij. Ze is erg zelfverzekerd en komt ook snel voor zichzelf op.

A: A is een aardige meid, die niet bang is d’r mening te geven. Ze kan soms best fake overkomen, daar vertel k zo wat meer over, maar ze heeft bijna dezelfde interesses als mij.

P: P is ook een best aardige meid. Ze heeft precies dezelfde interesses als A, soms lijkt het bijna alsof ze achter elkaars aanzitten. Ze zijn vaak met z’n tweetjes, ik denk zelf dat ze ook wel een apart groepje zijn.

------------

Het probleem is dus, dat ik me om eerlijk te zijn niet zo thuisvoel in deze groep, maar k ben nu al zo gehecht aan ze dat ik niet weet wat ik moet doen.

Als de meiden verhalen vertellen, luister ik echt mee; en ik bedoel echt in de zin van, het boeit me. Maar ken je dat, als iemand om iets lacht wat je zegt, maar je hoort gewoon dat het niet een echte lach is? Je hoort letterlijk aan alles dat het een fake lach is? Dat heb ik dus vooral met A, als ik een verhaal vertel, hoor ik gewoon hoe nep dr lach is. En het is gewoon zo irritant, maar ik spreek er nooit over.

Soms zijn er momenten waarbij ik en N echt goed met elkaar overweg komen. En ze zeggen dus dat je in echte vriendschappen, je niet slecht moet noemen als die vriendin je een naam noemt, of je uitscheldt. For example, als ze zegt: ‘F*ck you, Liv’’. Ik vind zelf dat je niet al te boos moet worden als dit gebeurt. Maar het probleem van N is, is dat ze er een gewoonte van maakt. Ze scheldt je litterally om alles uit. Als je bv. zegt: ‘wow het is echt warm’, dan is haar antwoord ‘oke, fy’. En dan is gewoon dom vind ik. Ik heb ook heel vaak ruzie met dr.

K is in feite eigenlijk gewoon heel aardig en ik heb niet echt iets over haar te zeggen.

P, kan soms heel erg overkomen alsof het haar echt helemaal niets boeit wat jij zegt of vindt. Soms zijn er momenten dat ik iets zeg, en dat ze me een staar geeft en gewoon ‘oke’ zegt. Maar dan zijn er ook momenten waarbij we gewoon zitten te praten en ze heel normaal doet.
Oh, en ik ben iemand die helemaal niet van affectie houdt, ik kan er dus niet tegen als ik heel lang met mensen knuffel waaraan ik niet gehecht ben, of als iemand m’n handen vastpakt. En P, pakt soms tijdens een gesprek mn handen vast, en ik vind het gewoon te awkward om er iets van te zeggen :bored:

Ik weet dus echt niet wat ik moet doen, want k heb gisteren ook een ruzie gehad met N. Ik gaf m’n mening en daar had zij duidelijk iets over te zeggen. Toen heb k d’r dus duidelijk gemaakt dat ik mag zeggen wat ik wil, en zij mijn perspectief op een situatie niet kan veranderen. Toen liep het een beetje uit de hand. Oh, en dit is de 2e keer in 3 dagen dat we al ruzie hebben gehad. Dit was op whatsapp btw.

Dus ja… help?, zou ik zeggen :slightly_smiling_face:
Sorry voor het lange verhaal, maar zo zien jullie echt goed wat er aan de hand is.

Ik heb eigenlijk maar 1 zin gelezen en dat is dat je niet lekker voelt in deze vriendengroep. Zou voor mij duidelijk zijn om gewoon opzoek te gaan naar andere vrienden. Niet in de zin van gelijk al die meiden dumpen, maar wel wat minder met ze om gaan in de loop der tijd.

Ik zou gewoon vrienden blijven met K en de rest langzaam “laten vallen” dus gewoon steeds minder met ze omgaan :wink:

Hahah, nogmaals sorry voor t lange verhaal. Ik ben nu eigenlijk ook ietsje meer met anderen aan t mengen. Maar ik heb weleens meegemaakt, dat ik en N met een ander groepje meegingen op een uitje. En A en P waren heel erg jaloers, we hadden denk ik een weekje ruzie ofzo, ze overdreven gewoon vind ik. Maar ik wil dus niet dat ze weer zo reageren…

mag ik eerst zeggen dat je profielfoto echt geniaal is :grinning_face_with_smiling_eyes:
oke maar back to the point. is het misschien een idee als je even met je vriendinnen erover praat? ik neem aan dat ze (als ze het wisten) niet blij zouden zijn met het feit dat jij je niet helemaal thuisvoelt in de groep.
misschien kan je N vragen of ze minder bot wilt doen, en dat nep gelach van A maar even negeren. daar kan je niet zo veel aan veranderen, denk ik.
probeer er gewoon het beste van te maken. succes!