facebook virus

heee,
op facebook stuurden ineens 2 mensen de volgende status:

I just saw who STALKS me here on Facebook! You can see who creeps around your profile too! http://redirectway.com/stalker

ik dacht natuurlijk, ik wil ook wel weten wie mij stalkt! maar dacht er verder niet bij na dus klikte op die link. nu blijkt het een soort virus te zijn en stuur ik dit bericht ook steeds rond zonder dat ik het wil.
nu is mijn vraag: heeft hier nog iemand last van/weet iemand hoe ik dit kan fixen?

alvast bedankt, en als je deze status toegestuurd krijgt klik er niet op !

Ik vond het al zo’n vreemde link de hele tijd, vroeg me idd af of het nou zo’n spelletje is of een virus. Maargoed, een virus dus, iig bedankt voor die informatie (:
Wat je eraan kan doen… heb je een virusscanner? Zo niet, dan moet je die even aanschaffen en daarmee proberen om je virus te verwijderen!

oke ik heb het al uitgevonden via een vriend haha!
iemand die ik ken stuurde deze link naar mij, maar daaronder staat iets van:
via ‘who views you the most’ en er is er nog een waar onder staat: via ‘privacy protection’.
mijn virus werd rondgestuurd via privacy protection, dat is een app met een aap als plaatje. dus ik ging daar heen en heb die app geblokkeerd.
volgens mij helpt het, anders laat ik het weten!
als iemand hier ook last van heeft en die snapt mijn uitleg niet dan vraag het maar even want ik denk dat dit helpt.

Jaaa echt heel irritant. Ik heb er niet op geklikt, eigenlijk dacht ik al dat het zoiets was.
:grinning:

Oohh wel goed dat je iig weet hoe het opgelost moet worden! Dat scheelt weer een hoop gedoe (:

Het is geen virus, maar een spam-applicatie… En dat gaat zich niet in je computer nestelen, alleen je fb onderspammen met berichten, want je hebt er zelf toestemming voor gegeven… Dus een virusscanner is niet nodig en gaat ook niet helpen.

Blokkeren: Account > Privacy > Toepassingen > De spam-applicatie zoeken en blokkeren, voila.

Ja ik wist wel dat het geen gevaarlijk iets is voor je computer maar wist niet hoe ik het anders moest noemen haha. Het is in ieder geval wel irritant maar ik heb hem al geblokkeerd dus ik ben er vanaf.

mensen, niet op die link klikken want je hele facebook word volgespamt!

Had ik ook… ;s echt irritant.

Jaa ik had het ook al van heel wat mense gekrege dus ik vertrouwde het al niet, al had ik me bijna late verleide

Oeh ik zag m bij iemand staan… Verder niet op geklikt. Wel irritant dat het een virus is…

Ik vind het altijd verleidelijk om op te klikken, maar dan werken ze nooit :’)

ja het werkte inderdaad niet haha. ik klikte erop en toen kwam er zo allow of deny, en toen klikte ik op allow en toen ging hij 3 uur lang verifiëren ofzoiets dus ik dacht ja laat maar en toen hoorde ik dat mijn account aan het spammen was.