Facebook van je vriend controleren

Ik weet dat het niet kan/ik hem moet vertrouwen/het een slecht teken is/ik er mee moet stoppen… maar ik ben hier vast niet de enige die de Facebook van zijn vriend controleerd. Ik wil er ook mee stoppen… maar zolang hij met dat andere meisje chat -wat ik zie als een flirterige manier van chatten- kan ik er gewoon niet mee stoppen. In het verleden hebben we hier eerder problemen over gehad… en toen ging het een hele tijd goed, maar nu, sinds ik toevallig iets via zijn telefoon voorbij zag komen, doe ik het weer. Ik wil het hem graag opbiechten, want voor mijn gevoel gaat dit (weer) tussen ons in staan met alle gevolgen van dien. Maar aan de andere kant wil ik hem niet toegeven dat ik zijn facebook controleer. ‘het controleren van facebook’ vind hij namelijk veel erger dan ‘het chatten met iemand van het andere geslacht’. Hoe zit dat bij jullie?

Ik controleer werkelijk niks van mijn vriend. Omdat het me teveel energie kost en het me werkelijk niks kan schelen met wie hij praat. Komt overigens ook omdat ik weet dat hij geen gekke gesprekken met anderen heeft. Je kunt je vriend confronteren en aangeven dat je het vervelend vindt, het is aan hem om er iets mee te doen. Vertrouwen is de basis van een fijne en veilige relatie.

Dus hij praat nog steeds op een flirterige manier met andere meisjes?
Is het dan niet verstandiger om een einde aan jullie relatie te maken…

^Dat vroeg ik me ook af. Wat is zijn rede waarom hij nog met haar praat? Is zij een vriendin? Een ex?

Ik weet niet zo goed wat de reden is… als ze elkaar al lang kenden (als vrienden of zo iets) had ik er ook niet zo veel moeite mee denk ik, maar hij kent haar pas sinds een paar weken

Mijn vriend en ik hebben trouwens al 4,5 jaar een relatie. Het ‘zomaar’ uitmaken zou ik dan ook niet zo snel doen

En daarbij komt ook dat ik me niet zo goed kan voorstellen dat hij haar leuk vind. ik wil niet arrogant doen, maar ik vind mezelf toch wel een stuk leuker dan haar

4,5 jaar en dan zomaar haar toevoegen sinds een paar weken. Vraag aan hem wat hij ermee wilt. Want na 4,5 moet hij er voor jou zijn, niet z’n plezier zoeken bij anderen.

Ja maar ja als ik er over begin en vertel dat ik hem controleer, dan ben ik degene die volgens hem fout zit (ik verwacht dat hij zo zal reageren)

Mijn vriend heeft dit ook een tijd lang gedaan.
Heb het iedere keer opgenoemd en gezegd dat ik het niet leuk vond.
Het was een periode, hij heeft er nu ontzettend veel spijt van maar hij was gewoon dom bezig.
Als ik jou was zou ik hem ermee confronteren en zeggen hoe jij je er bij voelt.

Maar als je toch al denkt dat hij haar niet leuk vindt, waarom controleer je dan nog steeds zijn facebook?

-

ik controleer niets van mijn vriend omdat ik hem vertrouw en als je gesnapt word komt er ook een bepaalde spanning te hangen en gaat hij juist met andere meisjes chatten.