Facebook: hoe haal ik mijn ouders over?

Heee girlzz,

Ik ben sinds een maand 13 jaar, en ik wil nu heel graag een facebook account ! Dat mag vanaf je 13e. Maar het probleem is: Ik mag het niet van mijn ouders ! Ik heb al gezegt dat mijn vriendin het ook heeft, en de hele klas ook, maar toch mag het niet! :flushed: :bored:

Hebben jullie misschien tips om mijn ouders over te halen?

xBubble.

Leg ze uit dat je facebook helemaal af kan schermen en dat je dat ook gaat doen en maak afspraken over wat je allemaal wel en niet op facebook zet.

Als ze je graag een beetje in de gaten willen houden kunnen ze zelf ook een account aanmaken en bevriend worden met jou.

Waarom wil je zo graag facebook? Omdat je vrienden het zeker hebben?

En anders wacht je even. Ik snap heel goed dat je ouders niet willen dat jij op facebook zit. Maar ja, je kan altijd je profiel afschermen dus leg dit uit aan je ouders.

Probeer compromissen te sluiten. Bijvoorbeeld: gebruik niet je echte achternaam, accepteer alleen mensen die je echt goed kent, kijk een keer per maand samen met je ouders wat je hebt uitgespookt op fb enz…

Ik geef je ouders groot gelijk!

Hoewel ik zelf Facebook heb, verbaas ik me over het feit wat mensen er allemaal wel niet op plaatsen. Er staat nog net niet bij of diegene op de wc zit te poepen of wat dan ook…

Dit…

Ik zou afspraken met je ouders maken, je kan bevriend met ze worden op facebook en je kan je facebook account afschermen

Ik begrijp het wel. Ik wil het liefst ook niet dat mn zusje over een paar jaar aan de social media zit, je hoort de gekste verhalen haha maar je moet gewoon afspraken der over maken. Ze zijn gewoon bezorgd!

Hm ja ik snap je ouders ook wel een beetje. Maar je kunt wel met ze praten, waarom het niet mag. En anders misschien afspreken dat zij je wachtwoord ook weten?

Oké, even lekker offtopic: Maar altijd als ik jou zie reageren, word ik helemaal blij omdat ik dan Finnick zie :3

Als mama en papa nee zeggen, dan is het nee.

Dit!

Maar je kan bv. afspreken dat je je ouders toevoegt als vriend, en verder je profiel sterk afschermt. Het is bv. mogelijk om in te stellen dat je enkel vriendschapsverzoeken kan krijgen van mensen waarmee je gemeenschappelijke vrienden hebt en enkel berichten te krijgen van je vrienden. Althans dat was het toch, ik ben niet 100% zeker of dit veranderd is? En verder kijken dat al je foto’s op ‘alleen vrienden’ staan. Of een andere achternaam gebruiken enz.

Waarom vragen mensen dit überhaupt aan hun ouders???

Je kunt je profiel heel goed afschermen, volgens mij zelfs zo dat niet-vrienden alleen je naam kunnen zien.
En als je met je ouders afspreekt dat ze altijd mogen zien wat je erop zet?
Een andere achternaam zou ik iig niet doen, de mensen die je wel kent kunnen je niet vinden en mensen die je niet kent denken je te kennen. :cold_sweat:

Ik heb het trouwens niet eens gevraagd, maar mijn ouders hebben er geen problemen mee en mijn broers en zusje hadden toen ook al facebook

Wat nou als je voorstelt dat zij je wachtwoord mogen?
Dan kunnen ze altijd nachecken

Echt he :’)

+ waarom maak je het niet gewoon aan? Als je een nep achternaam gebruikt vinden je ouders je echt niet 1 2 3.

Dit zou ik echt noooooit doen, dan kom je dr nooit meer van af. Of willen ze je wachtwoorden van andere sites/computer ook.

Hoezo ‘dan kom je er nooit meer van af’
Als ik ‘later’ kinderen heb en zij willen op Facebook wil ik echt wel hun wachtwoord.