Fabeltjes over beauty, plaats ze hier!

Dit is dus wél waar. Als je je haar vaak wast maakt je hoofdhuid meer vet aan omdat je het steeds wegspoelt. Ik heb mijn haar ‘getraind’ om pas na een week vettig te worden, maar als ik het nu om de dag ga wassen gaat het weer sneller vet worden.

Hhahah, alle goede favels zijn al opgenoemd, helaas.
Hmmm. Ze zeggen als je je tanden met aardbeien pureert ze bleker worden? Wat denken jullie hier over?

en dat is de waarheid! :slightly_smiling_face:

realy? ik heb ook altijd te horen gekregen dat het door bepaalde vitaminetekort komt

VOILA;
Gespleten haarpunten kun je laten behandelen.
Was het maar waar. Gespleten haarpunten zullen nooit meer heel worden. Sommige producten kunnen de punten wel aan elkaar plakken waardoor ze gerepareerd lijken, maar als je het product weer uitborstelt of -spoelt, zul je zien dat je nog net zoveel dode haarpunten hebt. De enige manier om van gespleten haarpunten af te komen is afknippen.

Een ei als haarkuur helpt dus toch niet.
De lechitine in de eierdooier beschermt wel tegen uitdroging, maar het stolt bij lichaamstemperatuur. Bij het uitspoelen met warm water zal het ei hard worden en zal moeilijk uit het haar te verwijderen zijn.

Citroensap en zon maken je haarkleur blonder.
Niet dus! Zuurstof in combinatie met UV-straling zorgen er wel voor dat het haar enigszins oplicht. Fruitzuur uit citroensap sluit de haarschubben. De haren gaan er wel van glanzen en lijken daardoor lichter.

Door krachtig borstelen gaat je haar glanzen.

De 100 borstelslagen van oma kun je beter laten. Krachtig borstelen vernielt de haarschubben; het haar wordt poreus en gaat splijten. Door het veelvuldig contact met de hoofdhuid wordt deze gestimuleerd om meer vet te produceren. 's Ochtends en 's avonds je haren een keer doorborstelen is dus zeker voldoende.

Als je je haar regelmatig knipt, groeit het sneller.
Je haar groeit gemiddeld een millimeter in drie dagen en gaat echt niet sneller groeien als je er een stukje van afknipt. Je haar ziet er vaak wel veel mooier en voller uit als je de dod puntjes bijknipt. Wist je trouwens dat je haar in de zomer iets sneller groeit dan in de winter.

Als je je tanden poetst met een aardbei, worden ze heel schoon.
Dat een aardbei lekker is is geen fabel, maar je krijgt je tanden er niet mee schoon.

Zoenen is verboden als je een puistje hebt, want puistjes zijn besmettelijk.
Gelukkig niet, dat zou een ramp voor de mensheid worden. Puistjes zijn niet overdraagbaar.

Zeewater is slecht voor je huid.
Ja, in zeewater zit zout wat je huid uitdroogt. Maar er zitten ook mineralen in die je huid heel glad maken. Tip: Spoel het zout eraf met kraanwater en smeer je lichaam in met body lotion.

Een halfuur na het zonnebaden kun je beter niet douchen.
Je bruine kleurtje stroomt huis niet weg door het doucheputje. En douchen is zelfs aan te raden na het zonnen, omdat je dan alle zonnebrand crème wegspoelt.

Dure make-up is veel beter dan de goedkope varianten
Het maakt helemaal niet uit of je een duurder merk koopt. Het is allebei even goed. De make-up van de Hema wordt ook door visagisten gebruikt. (ik ben zelf laatst ook niet zo slim geweest, had namelijk roller oogschaduw gekocht van Rimmel Londen. Kwam ik later een van de Hema tegen voor veel minder geld heb een andere kleur van gekocht, het resultaat allebei erg mooi en evengoed!)

Ik was m’n haar iedere dag, en het is echt noooit vet.

PRECIEEES. ik ook.

Als je elke dag je haar wast wordt het idd sneller vet… 1 keer per 3 dagen is goed

goh hoe zou dat nou komen…

dat als je in de zon gaat, dat dan je puistjes weg zijn.
helemaal niks van waar!

want zoals iemand hierboven al zij,
produceert je huid dan alleen maar meer talg.
en dan gaan je poriën alleen maar meer verstoppen.

ohja, en dat shampoo helpt tegen gespleten haarpunten. dat kan dus echt niet.
iets wat kapot is kun je niet meer helen, want de barsten blijf je zien. xd

handig topic :grinning:

hmm wat jij zegt klopt wel. Je haar blijft natuurlijk even hard groeien. ( in de zomer, of gewoon bij warme temperaturen, sneller dan in de winter )
Toch is deze “fabel” deels waar. Als je je haar wilt laten groeien en doet dat door niet meer naar de kapper te gaan, krijg je gespleten(!) haar puntjes. Bij deze puntjes slijt je haar gewoon af. Je haar kan dan zo hard slijten, dat het harder slijt dan dan het vanuit de hoofdhuid groeit. Je haar wordt dan niet langer, het zal gelijk blijven of zelfs iets korter worden.
Door gewoon regelmatig naar de kapper te gaan en er steeds een heel klein puntje af te laten knippen, zal je haar wel langer worden. Je haar slijt dan niet meer af, dus de groei uit de hoofdhuid wordt zichtbaar, Je hebt langer haar.

hmm wat jij zegt klopt wel. Je haar blijft natuurlijk even hard groeien. ( in de zomer, of gewoon bij warme temperaturen, sneller dan in de winter )
Toch is deze “fabel” deels waar. Als je je haar wilt laten groeien en doet dat door niet meer naar de kapper te gaan, krijg je gespleten(!) haar puntjes. Bij deze puntjes slijt je haar gewoon af. Je haar kan dan zo hard slijten, dat het harder slijt dan dan het vanuit de hoofdhuid groeit. Je haar wordt dan niet langer, het zal gelijk blijven of zelfs iets korter worden.
Door gewoon regelmatig naar de kapper te gaan en er steeds een heel klein puntje af te laten knippen, zal je haar wel langer worden. Je haar slijt dan niet meer af, dus de groei uit de hoofdhuid wordt zichtbaar, Je hebt langer haar.

Uppp damess

wauw, jij bent bijdehand, alleen is het wel een bijzonder domme opmerking.

Tanden lijken me nogal moeilijk om te pureren :wink:

Idd. Dit is echt een wijdverspreide fabel die me enorm irriteert op dit forum.

Volgens mij klopt dat wel.

Eerst eruit halen en dan in stukjes hakken, vervolgens in een bakje met aardbei leggen en dan kijken of ze bleker worden :’)
Ik betwijfel of het werkt en of dat ze dit bedoeld.

Laat maar.