Faalangst

Hoi, ik ben een meisje van 12 jaar oud en heb heel erg last van faalangst.
Ik ben er al een keer (in groep :sunglasses: mee naar de huisarts geweest, en die heeft me toen doorverwezen naar een psycholoog. Hier ben ik dus ook naartoe gegaan, en dat heeft maar kort geholpen.
Nu zit ik dit jaar voor het eerst op de middelbare, ik doe gymnasium dus dat is hard werken.
Maar ik heb nu weer helemaal een terugval, en soms leer ik tot half 12 's avonds, terwijl ik de volgende ochtend om 6 uur weer moet opstaan.
Drie andere meisjes hebben er ook last van, en wij doen dan ook een weerbaarheidscursus, wat voor alle eerste klassen door school is geregeld.
Dit is een cursus voor minder onzekerheid, en het wordt georganisseerd door twee docenten.
Dit is nu al een aantal weken bezig, maar ik heb niet echt het gevoel dat het werkt, en soms leer ik nog steeds tot 's avonds laat. Nu was mijn vraag: heeft iemand ook ervaring met faalangst?
Daar ben ik erg benieuwd naar, want misschien heeft iemand wel hele handige tips?
Alvast bedankt :grinning:

Ik heb er soms last van. Er is hier een blog over. En ik dacht ook een algemeen topic, maar dat weet ik niet zeker.

Heb je misschien een link daarvan? :grinning:
Btw, heb geen officieel topic kunnen vinden

3 mensen uit mijn klas gaan naar een faalangsttraining, die geven ze op mijn school. Ik heb zelf geen last van faalangst dus ik zou ook niet weten hoe het isā€¦

Iemand anders?

ik heb zelf ook een soort faalangst, dit heb ik alleen als ik toetsen/so heb. ik heb ook zo`n weerbaarheids cursus gedaan, maar dit hielp niet. het sloeg eigenlijk nergens opā€¦
als ik last krijg van mijn faalangst ga ik steeds muziek luisteren/ in me hoofd afspelen, daar denk ik dan aan en later kan ik weer aan de slag :slightly_smiling_face: soms leer ik ook sommige dingen op muziek. dan speel ik dat liedje af in mijn hoofd met de leertekst en dan weet ik het weer :slightly_smiling_face:
ik heb door mijn faal angst ook vaak een black-out, dan denk ik aan leuke dingen of aan mijn muziek leer tekst methode :stuck_out_tongue: en dan gaat het weer goed :slightly_smiling_face:

hoop dat je hier iets aan heb. soort upje eigenlijk :stuck_out_tongue:
xx

Dankjewel voor je reactie!
Ja ik houd echt van muziek, maar kan me dan echt heel slecht concentrerenā€¦ :frowning_face:
Had vandaag een geschiedenis proefwerk en had tot gisteravond laat geleerd en het ging zo slecht :frowning_face:
Maarja, black-outs zijn inderdaad erg vervelendā€¦ D: