Faalangst in sportschool

Hoi iedereen

Sinds enkele dagen heb ik een abonnement in een sportschool hier dicht in de buurt. Het is een grote sportschool met dus verschillende ‘afdelingen’ aka cardio, machines en free gewichten zegmaar. Ik zou graag die free gewichten gebruiken alleen durf ik dat niet, omdat daar alleen veel oudere jongens lopen en ik nieuw ben en niet echt weet hoe het allemaal werkt. Heeft iemand tips of zit iemand in dezelfde situatie? Bedankt!

Zoek op internet op hoe alles werkt. En niet onzeker zijn. Iedereen is ergens begonnen

Klinkt misschien eng, maar vraag aan een random persoon die aan het trainen is om je te helpen. Vraag of hij/zij je wilt uitleggen hoe een bepaald aparaat werkt, vinden ze vaak hartstikke leuk! En anders vraag je bij de balie of er een instructeur is die je het een en ander wil uitleggen.
Toen ik net begon met fitness vond ik het ook awkward hoor, maar daar moet je je echt even overheen zetten. Als je vaker komt zul je zien dat je zelfs aanspraak krijgt!

Vraag een instructeur om hulp, laat een schema maken voor jouw doelen en loop de oefeningen samen even door. Helpt voor je angst, ga je gericht trainen en loopt minder kans op blessures omdat je weet hoe je de oefeningen uit moet voeren.