Voor wie het verhaal nog niet helemaal weet: http://forum.girlscene.nl/forum/lifestyle/andere-rijschool-nemen-417003.0.html
Ik had woensdag een proefles bij een andere rijschool en over die rijschool heb ik best wel veel goeds gehoord en over gelezen… maar nu zit ik nog bij mijn oude rijschool waar ik een pakket heb lopen van 40 lessen, ik zit nu op de 26 lessen… maar ik wil daar weg, want de rijinstructrice werd erg nalatig nadat ik het pakket helemaal had betaald… Nu had ik dus woensdag een proefles bij een andere rijschool en ik was eigenlijk best wel nerveus en zenuwachtig want ik schaamde me eigenlijk best wel voor mijn ‘rijkunsten’… Ik heb al 26 lessen gehad dus bij mijn oude rijschool, maar zij had mij nog niet eens leren parkeren, achteruit rijden, omkeren enzo geleerd… En bij de proefles ging het eigenlijk echt helemaal mis… Ten eerste moest ik echt wennen aan de auto (wat op zich wel gewoon normaal is) en in het begin viel de motor echt vaak uit maar ik schaamde me echt dood… Die rijinstructeur was echt heel aardig en probeerde me een beetje af te leiden, want hij zag dat ik echt zenuwachtig en nerveus was en hij vroeg gewoon van ja hoe gaat het op school, welke klas zit je enz… tussendoor zat hij ook dingen uit te leggen maar sommige dingen wist ik echt totaal niet, terwijl ik dat wel hoorde te weten maar mijn vorige rijschool had het me dus niet echt uitgelegd… dus ik schaamde me echt heel erg want ik reed ook helemaal niet zo goed… En toen stortte ik echt een beetje in en ik zat met tranen achter het stuur…Dus toen zei hij ‘ohjee’ ik zat zo van sorry volgensmij denkt u nu echt omg wat heeft dat kind die 26 lessen gedaan … dus toen had hij de auto aan de kant gereden, hij zei toen van dat denk ik helemaal niet, rustig maar… het is niet erg dat je fouten maakt ik zo ja… Hij zei van en als ik heel eerlijk ben denk ik dat het niet aan jou lig, hoe je nu rijd, dat ligt denk ik meer bij diegene bij wie je rijlessen had… ik zo ja klopt, daarom heb ik ook een proefles genomen om te kijken of ik misschien bij iemand anders verder kan hij zegt ja daarom! Nouja toen had ik wel verder gereden, en liet hij me een beetje oefenen met die koppeling en toen ging het uiteindelijk wel… Hij heeft me ook laten omkeren en dat ging eigenlijk wel beter dan ik dacht… daar was ik echt blij mee! Uit die proefles heb ik volgens mij meer geleerd dan dat ik de laatste 6 lessen bij mijn andere rijschool heb geleerd… Maar goed… Aan het einde van die proefles vroeg ik aan hem of ik misschien tussendoor bij hem kon lessen (en dat ik dan ook bij die andere rijschool, gewoon dat pakket afmaak) en hij zei dat het wel kan en ik heb nu dus een mini pakketje met 10 lessen van anderhalfuur bij hem genomen…
Ik hoop echt dat ik de goeie keus heb gemaakt… ik denk het wel, hij geeft me in ieder geval wel weer een beetje hoop in het auto rijden want de moed zakte me een beetje in de schoenen…
Maar ik schaamde me zo erg want ik reed nog steeds niet heel erg goed en ik heb al 26 lessen achter de rug… Ik weet wel dat ik een beetje last heb van faalangst, maar bij rijlessen komt het toch wat meer naar voren ofzo … Hij zei ookal ja ik denk dat een faalangst examen voor mij wel beter zou zijn… (wat mijn andere rijschool afraadde) ik zo ohjaa idd… daar dacht ik ook wel aan, maar mijn andere rijschool raadde dat steeds af ofzo hij zei ohh… ik denk wel dat het goed voor je is, daar houden ze meer rekening met je maar het is wel iets duurder… maarja…
Bij mijn andere rijschool, had ik ook best vaak dat ik echt heel nerveus en zenuwachtig achter het stuur zat en zelfs nog bij mijn 15e rijles… En ik reed ook toen, best wel angstig… En ik dacht een tijdje dat ik ervan af was, want het ging wel weer… maar toen bij die proefles kwam het opeens 100x zo hard terug…
Ik weet echt niet wat ik verder met die faalangst moet… heeft iemand misschien tips wat je bij faalangst kan doen bij rijlessen, het ‘killt’ me soms echt… :bored: