f*ck logic ?

Hallo dames,
Ik heb een vraag want ik weet niet meer wat ik met deze situatie aan moet.

Ik heb al 11 maanden een vriend, we zijn beide erg verschillend en dat botst soms.
Ik ben heel erg gelukkig met hem maar de laatste maanden maken we geregeld “ruzie” (meningsverschillen) om dingen die nergens toe doen, vaak zijn we zelf erna alweer vergeten waarover we ruzie hadden.
Nu zei mijn vriend opeens dat hij het niet meer aan kan, ik snap dit niet omdat we het altijd weer goedmaken en voor mijn gevoel ging het de laatste tijd veel beter tussen ons omdat we er echt aan werken.
Hij wil nu rust voor een paar dagen maar praat nog wel telkens op whatsapp. Het hele “ik wil even rust” vind ik al moeilijk om te begrijpen aangezien we elkaar maar 1 dag per week zien.

Wat moet ik hier nu mee?!

Sorry als het een moeilijk te volgen verhaal is maar ik ben nu vrij emotioneel en niet alles komt er nu even helder uit.

Mm ik heb een beetje hetzelfde maar hij is nog niet mijn vriend.
Sommige nemen die meningsverschillen serieuzer dan anderen. Ik zou hem sowieso zijn rust geven en niet lastig gaan vallen. Maar aangezien hij tegen jou praat op whatsapp zou ik wel even vragen waarom, aangezien hij rust wilde.

Ja hij zei “ik wil wel rust maar we kunnen wel gewoon praten.”

up? :bored:

Als hij om rust vraag, moet je hem dit maar geven. Hoe moeilijk het ook is, als hij erom vraagt zal hij het wel even nodig hebben. Geef hem die tijd.

Ja ik zou hem ook een beetje ruimte geven. Ik ben het inderdaad met je eens dat het vreemd is als je elkaar al zo weinig ziet.

Door die titel dacht ik aan dit plaatje

offtopic :’)

Zo ging het ook precies bij mij en me ex. :flushed:
Je moet hem inderdaad even de ruimte geven, want hij heeft rust nodig. Hij moet alles even op een rijtje zetten en kijken wat hij eigenlijk precies wilt. Geef hem die tijd ook. Op een gegeven moment worden die meningsverschillen en ruzies te veel voor hem, want het kost best veel energie… Eerst ruzie, vervolgens goedmaken en vervolgens weer ruzie. Het is eigenlijk als het ware een cirkel en op den duur is het niet meer leuk.

Rond de tafel gaan zitten en allebei alles vertellen. Laat hem uitleggen waarom hij rust wil, wat hem het idee geeft dat hij die rust nodig heeft, en wat er zou moeten veranderen om zijn afstandelijkheid op te lossen.

Daarbij, in elke relaties zitten dips. Als het daarna goed komt heb je er allebei van geleerd als het goed is, en gaat het daarna beter. Dus het kan best wel zijn dat dit gewoon een dipje is waar jullie relatie even doorheen moet.

Maar ik zou er goed met hem over praten zodat jullie allebei duidelijkheid hebben.