Eyeliner (plakband?)

Hoi iedereen, ik heb altijd moeite om eyeliner aan te brengen. Ik hoorde over een soort van plakband, wat als je het er af trekt je eyeliner ook goed zit. Weet iemand hier meer over? Bijvoorbeeld waar dit te koop is?

Nooit van gehoord. Zorg er in ieder geval voor een vaste hand (met je elleboog ergens op leunen), sluit je oog en trekt de huid strak. Eyeliner is gewoon oefening baart kunst.

Ik heb niks van plakband gehoord, maar ik ben ook erg slordig (vooral in de ochtend). En als ik geen scherpe streep krijg veeg de vlekjes weg met een oorstaafje (eventueel de watjes nat maken met make-up remover).

Ik heb wel is gehoord dat mensen plakband aan de zijkant van hun oog plakken om een mooie wing te krijgen.
Verder weet ik er niks over.

ik weet niet zo goed wat je bedoelt. Er is namelijk ook plakband voor aziatsche ogen, om een double eyelid te krijgen… en ik heb wel eens youtube vids gezien waarbij ze hulpstukken gebruiken voor een winged eyeliner look, zoals lyseyv zegt.

Beste is om te blijven oefenen. Makkelijkste vond ik een oogpotlood of eyelinerpen/stift. Moeilijker zijn kwastjes of gelliner. En dan de eyeliner in delen erop te tekenen, niet in één keer perfecte lijn willen.

Dit inderdaad. Ik doe het nu 4 jaar en zelfs nu gaat het nog welleens fout, maar in het begin is het gewoon oefenen.

Ik heb een lui/slecht oog en moest ook even flink oefenen.
Net zoals hierboven staat: huid strak en met een vaste hand een dun lijntje trekken.
Oefening baart kunst.

Volgens mij helpt het ook als je in het midden begint en dan naar buiten, en daarna vanuit het midden naar binnen in korte stukjes. Tenminste zo doe ik het altijd en maak bijna nooit foutjes. :slightly_smiling_face: Gelijk in 1 streep trekken is moeilijk.

Oefenen inderdaad! En wattenstaafjes bij de hand houden. Dan kan je als het nog nat is lelijke uitsteeksels wegvegen. Ik vind zelf kwastjes het fijnst werken, maar je kan ook van die stiftjes kopen. Daarmee schiet je minder snel uit. En vanuit het midden naar buiten werken, omdat er dan nog veel spul op het kwastje zit, en dan kan je preciezer eindigen bij het begin.

Ik oefen al jaren en gebruik nog steeds oorstokjes om het netjes te krijgen!

nooit van gehoord wat bij mij helpt is gel eyeliner dat zit in een rond potje en daar heb je een los kwastje nodig om het aan te brengen

Ik weet waar je het over hebt, bij de claire’s heb je ze, ze zijn een beetje prijzig vind ik persoonlijk maar het zijn wel hele mooie “wings”

http://www.claires.com/store/goods/clearance/cat1260126/beauty/p84581/sparkle-eyeliner-stickers/

zoiets alleen dan in het zwart.

@LouiseAnouk super dankjewel! :slightly_smiling_face: Ik ga daar dan even kijken

Nooit van gehoord, maar zie het zo: oefening baart kunst!

http://www.youtube.com/watch?v=oe9472gpWpU
(:

Wat een super tip, leuk dat filmpje, thanks! =)

Misschien een goede tip. Ik houdt altijd mijn ooglid strak, dus met een vinger aan de zijkant strak houden. Kreeg deze tip van een vriendin en sinds die dag heb ik geen problemen meer met eyeliner aanbrengen!

mijn probleem is als ik mijn ooglid strak trek wat de meeste hier zeggen dan trek ik een lijntje en zodra ik mijn ooglid dan loslaat dan is mijn hele streep uit proportie zeg maar… tips? misschien ga ik dat met dat pasje wel eens proberen.

en oja, in de drogist waar ik gewerkt heb krijgen we vaker van die tips van make-up artiesten en zij hadden ons ook geadviseerd met plakband te werken. je moest er in ieder geval 2 gebruiken meer weet ik ook niet meer.

Heb je er ook moeite mee als je eyelinerstift van Essence gebruikt? Die is namelijk wel makkelijker dan eyeliner met een kwastje…

ik pak altijd huistuin en keuken plakband hoor hiervoor lol. langs je oogplakken, lijntje zetten, laten drogen, plakband eraf.