eyeliner & kinderhuidje!

Heej meiden, ik heb 2vragen (probleempjes) :blush:
Vraag 1: Ik heb graag rond mijn ogen een heeeeeel donkerzwart fijn lijntje.
Niet emo-achtig maar gewoon zodat je ogen goed uitspringen/komen.
Als ik me in de ochtend klaarmaak ziet het goed zwart maar wanneer ik dan tijdens de middag in een spiegel kijk lijkt het ineens grijs & vind ik het niet zo mooi meer.
Het kan niet aan me eyeliner liggen want dies wel degelijk zwart…Mss ligt het aan m’n foundation ofso of aan m’n kamerlicht?Ik weet het echt niet.Stel ik me nou een beetje aan of heeft iemand hetzelfde probleem?

Vraag 2: Soms zie ik meiden(van alle leeftijden) met zo’n prachtig kinderhuidje (jeweetwelwatikbedoel) & zoo puistloos/vlekloos!Ze hebben zelfs amper wallen!Ik wil ook zo’n huid. ;( Iemand een paar tips?

1 Is het niet gewoon het lichtval? Ik heb dat ook soms namelijk. Wel kun je eens een vloeibare eyeliner uitproberen, weet niet of je dat al opdeed?

2 Daar zijn weinig tips voor vrees ik, dat is voor een deel ook genetisch bepaald helaas. Wel kun je gewoon goed je huid verzorgen en raad ik al die clearasil/nivea troep af, dat maakt de boel alleen maa erger.

Ohja, nu je 't zegt.Misschien kan ik beter terug overschakelen op vloeibare eyeliner, die zijn veel vlotter om mee te werken en die zie je ook beter.Dankje!

vloeibare eyeliner, en ik heb meestal een blauw lijntje onder m’n oog, dat maakt het minder “emo” zegmaar

1. Ligt misschien aan de kwaliteit van de eyeliner? Misschien eens een andere proberen, of vloeibare. Of als je dat al deed gewoon een echt potlood. En anders gewoon halverwege de dag opnieuw opdoen.

2. Hier kun je niet veel aan veranderen, je hebt het, of je hebt het niet. Maar je kunt hem wel goed verzorgen, ik zou hiervoor om advies vragen bij een drogist.

2; Dat heet photshop. Of Goed daglicht.

van zo’n eyeliner stift kreeg ik dat ook altijd , en nu met liquid eyeliner niet meer

er bestaan ook mensen die zonder dat een mooie huid hebben

1. Ik denk dat het aan de kwaliteit van je eyeliner ligt. Of aan je kamerlicht, maar daar kan je weinig aan doen. Misschien gewoon betere kwaliteit proberen?
  2. Tja, daar weet ik niet veel van, ik heb zelf namelijk ook nooit last van puistjes. :blush:
  1. Zwarte van essence is heeeel goed!!
  2. Die mensen zijn soms gewoon heel vervelend :stuck_out_tongue:

1 Ik heb een hele fijne van de hema, liquid, misschien moet je die proberen? het is een rechthoekige en hij blijft de hele dag mooi zwart en goed zitten :grinning:
2 Ik heb zelf ook helemaal geen last van puistjes, maar ik gebruik ook geen foundation/concealer o.i.d op mijn huid. Ik doe wel elke avond aloe vera creme erop. Die kostte volgensmij rond de 10 euro en doe je heel lang mee. Als ik dan eens puistjes heb zijn je na 1-2 dagen alweer weg door die creme^_^

1.die van de hema net als hier boven :slightly_smiling_face: ^^
2. ik heb r ook geen last van was mn gezicht wel 2 á 3 keer per dag met water en scrub het 1 keer per week :slightly_smiling_face: miss een tip ?

1. Ja eyeliner van hema is heel erg goed, blijft ook goed zitten!

2. Je huid goed verzorgen. 2/3x per week je huid scrubben voor de dode
    huidcellen, en na het scrubben een vettige creme gebruiken (nivea bv), vooral in de winter. Tegen wallen gebruik ik vaseline, gewoon voordat je gaat slapen een dikke laag vaseline rondom je ogen smeren (alleen rond je ogen! dus niet op je hele gezicht, dat kan namelijk voor verstopping zorgen). Maskers kunnen ook heel goed helpen, 2x per week een masker en je huid is weer helemaal glad!

1. ik heb totaal geen verstand van eye liner
  2. 2x perdag reiningen met een gel, vervolgens met een lotionschoonmaken en daarna dag/nachtcreme(kies wel producten voor jou huidtype) en 1x in de week scrubben/ maskertje. Zo hou je je huid het mooist maar puistjes enzo hebben ook veel met hormonen te maken maar zo houd je het minimaal.

Doe je het lijntje echt in je waterlijn ding of ernaast?
Want als je het te dicht erin doet dan gaat je oog dat een soort van afstoten en zorgt traanvocht ervoor dat je lijntje langzaam weggewassen wordt.

Je eyeliner loopt gewoon een beetje uit.
Je kan het beste de vloeibare variant gaan gebruiken. Deze blijft langer zitten, loopt minder snel uit & het staat netter. Het gebruik is even oefenen, maar dan heb je ook wat.

1: Dat komt denk ik door lichtinval, of de kwaliteit van de eyeliner.
2: Ik heb heel erg acne, maar sommige mensen hebben nou eenmaal een mooie huid, anderen niet. Daar kan je niets aan doen, het komt door de hormonen, en iedereen is anders. Ik denk dat het beste is: gewoon een paar keer per dag met water je gezicht spoelen, niet te erg wrijven en wassen, en zeker niet te veel cremes enz. gebruiken!