eyeliner boven of onder wimpers?

Ik ben mezelf nu voor het eerst aan het opmaken! Alleen ik heb een vraagje want waar doen jullie je eyeliner op? Onder: op het stukje boven je wimpers of onder je wimpers?

Net boven je wimpers ( boven wimpers dan )
en dan zo dicht tegen aan, succes!!

ik doe geen eyeliner op :'D
maar het moet toch gewoon zo ;

http://www.make-upkits.com/assets/images/autogen/a_Eyeliner.gif

Voor onder kan het bij beide, ligt eraan wat je mooi vind. Maar als je het boven je wimperrand aan de onderkant doet, dus op je waterlijn, ist dr wel zo weer af.

ik doe onder altijd boven en onder de rand van me wimpers, en eigk op dezelfde lijn als me wimpers. vind ik mooier :’) en boven gewoon ook. alleen dat is niet voor iedereen weggelegd om onder je wimpers te doen hehe, dat vergt training XD

Boven is me wel gelukt dankzij de how-to filmpjes van Mascha. Maar bij je wimpers onder. Doen jullie het daar boven of onder? Mascha zegt dat het allebei kan namelijk.

Eyeliner boven, als je eyeliner onder gebruikt krijg je zo’n ‘‘harde’’ uitdrukking op je gezicht

@POKERxFACE: Ja dat vind ik dus ook. Want ik maak me dus voor de eerste keer op en dan wil ik het niet gelijk heel zwart rond mijn ogen hebben. Maar als je het onder boven je wimpers doet gaat het er dan snel af?

je bent 15 en dit is dus de aller eerste keer dat je je zelf opmaakt???..

Ja!!! Dat kan toch. Ik heb er eerder nooit echt behoefte aan gehad.

ik vind dat wel normaal zoeen leeftijd van 15 ik heb nog steeds geen make up op naja al die troep ik heb alleen mascara… ik zag gister 2 meisjes van 12 jaar vor geplamuurd nou sorry hoor… :nauseated_face:

Ik ken genoeg mensen die ouder zijn dan mij en zichzelf ook niet opmaken. Maar ik doe eyeliner altijd boven m’n wimpers en dan wel op m’n bovenste wimpers.
Het ligt er natuurlijk aan wat jij mooier vindt :]

Ja ik vind dat ook niet mooi hoor bij die jonge meisjes. Maar ik doe eigenlijk niet zoveel mascara op omdat ze al mega lang zijn.

naja oke maar heb je vroeger dan ook niet stiekem make-up van je moeder opgedaan :stuck_out_tongue:?

Nee ook niet:P

Hoi!
Ligt eraan wat voor eye liner je hebt. Liquid (vloeibaar) of in potlood vorm… Ik zelf heb de liquid en dat hoort boven je (boven-)wimpers, zo dicht mogelijk tegen de wimpergrens aan. Op je onderste ooglid kun je het beste een (kohl)oogpotlood gebruiken… Maar die kan je ook weer op beide oogleden gebruiken. En dan op het natte gedeelte van je ooglid…wat tegen je oog aan zit.
En om het helemaal af te maken: een laagje mascara op je wimpers en je bent klaar. De mascara kan je het beste zigzaggend aanbrengen om het zoveel mogelijk over de wimpers te verdelen!

En voor echt mooie looks als je genoeg hebt geoefend kan je naar YouTube gaan en panacea81 opzoeken… zij heeft toffe en professionele make-up looks utgelegd! (Ze is wel Engels;))
Maar goed… dat kan je bekijken;)

Succes;)

Dat is precies hoe ik het heb gedaan en het ziet er echt mooi uit:D
Bedankt allemaal! Tips zijn nog altijd welkom

inderdaad! ik ben ook 15 en draag alleen mascara

afwisseling:) zelf gebruik ik geen eyeliner XD

vandaag heb ik un dun lijntje boven me wimpers met oogschaduw met water gemixt:) en als ik onder doe dan kohlpotlood

Hey maar dan wil ik wel een foto zien:D hahaha
Ben wel benieuwd!