Extreme roos & LUIZEN! HELP!

Hoi allemaal,
Het begon paar weken geleden toen ik jeuk had aan me hoofd het kwam niet in me op dat het luizen kon zijn omdat ik vaker jeuk heb maar dat was het toch wel.Ik negeerde het en dacht dat het weg zou gaan.Eenmaal op vakantie begon me moeder me haar te checken en had ik enorm veel luizen ze had geen luizenkam of iets dergelijks en de luizens waren extreem groot wat groter dan mieren en ontzettend veel eitjes.Ze kon op dat moment alleen maar wat eitjes der uit halen maar het was ontzettend veel heb wel eens eerder luizen gehad toen ik jonger was en toen helpte al die luizenspullen niet. Dus memoeder had me haar kort geknipt tot me schouders waar ik 1 dag lang om moest janken maarja snap het ook wel want me haar is heel dik en die eitjes en luizen waren extreem.Vervolgens heeft ze terpetine in me haar gedaan daardoor gingen al die luizens dood het brande ontzetten dat moment op me hoofd maargoed om het verhaal niet lang te maken ze waren weg.Terug in Nederland had ik ontzettend roos gekregen en ik denk dat het komt door die terpetine (Deze roos is niet normaal je kan het door me hele haar zien en me hoofdhuid zitten vol me schibbeltjes) etc.Het jeukt ontzettend dus ging me haar net even controleren en me hele haar zit weer onder de luizen extreem veel en ook nog eens die roos! Mensen aub help mij ik weet niet wat ik moet doen en wordt hier gek van!!

Voor luizen moet je gewoon echt kammen met zo’n kam totdat alles en dan ook echt alles er uit is. Zo vaak mogelijk kammen, tegen al die middeltjes kunnen ze resistent zijn.

Als je hier geen zin in hebt kun je ook naar een luizenkliniek en dan ben je er als het goed is in één keer vanaf. Is wel erg duur.

Je moet echt het kammen consistent wekenlang doen elke dag.

Als het geen ‘gewone’ roos is, kan je misschien beter even naar de dokter gaan?

Daarnaast inderdaad vooral je haar kammen met een luizenkam. Wat ik vroeger deed was m’n kam nat maken met azijn en dan door mijn haar heen. Daarmee schijn je de lijm van de eitjes op te kunnen lossen (ik deed het, weet niet of t perse bewezen is maar het werkte).

Wat ook écht belangrijk is, om het aan je omgeving te vertellen (ik weet niet of je dit gedaan hebt, maar ik heb het zelf ook gehad en toen schaamde ik me er voor). Wanneer je vrienden op de hoogte zijn, zullen ze voorzichtiger zijn zodat ze niet zelf ook luizen krijgen. Dan is de kans ook weer groter dat jij het niet nog een keer zult krijgen :wink:

Verder zou ik, zoals eerder al gezegd, gewoon héél veel kammen. Kammen, kammen, kammen. En ook als je denkt dat alles weg is nog een week dagelijks kammen.

Echt heel erg vervelend voor je!

Wat betreft de roos: Het is heel goed mogelijk dat dit door de terpentine komt. Dit is een oplosmiddel, wat niet bedoelt is voor de huid. Misschien dat het helpt om je haar een tijdje te gaan wassen met Head&Shoulders shampoo, deze shampoo is anti-roos. Gebruik hem het liefst niet té lang en verzorg verder je haar goed, want Head&Shoulders is niet erg goed voor je haar. :wink:

TERPETINE!? Echt wtf. Dat is zo ontzettend slecht voor je.
Ga naar de huisarts. Ik vraag mij af of dit echt roos is, kan ook vervelling van je huid oid zijn door de terpetine.

Gebruik de anti luis van:
http://www.arkopharma.nl/producten/anti-luis/

Enige spul dat écht werkte toen ik luizen had. In plaats van die ene bij de drogist. Deze online bestellen. Sommige winkels hebben wel, maar niet veel.Ze zeggen elke drie weken een keer, dus drie keer om de zeven dagen. Ik werd zo gek van het idee alleen al dat er nog luizen rondliepen dat ik het drie weken lang twee keer per week heb gebruikt. Half potje per keer. Ramp voor je haar en hoofdhuid maar het was het waard.

Je komt er vrijwel niet vanaf door alleen kammen. Er hoeven maar twee luizen te blijven zitten en over een paar weken begint alles weer opnieuw. Echt luizenspul gebruiken.

Hey,
Ik heb bijna (ik weet dat het vies klinkt) een jaar met luizen gezeten. Heb ook dik en lang haar en kammen of verschillende producten helpen niet (aangezien er altijd wel iets achterblijft). Ben er net van af (VOLLEDIG!). Ik snap dat je het misschien liever niet doet maar het is de oplossing : je haar kleuren. Heb het ook gedaan. Ze zijn dan weg en blijven ook weg. Soms blijven wat eitjes achter maar ze zijn allemaal dood er komt niets meer uit (gewoon een kwestie van uitspoelen dus). Kies gewoon hetzelfde kleur (heb bij mij verschillende kleuren moeten doen) en neem het lichtste van pigment (?). Je ziet bijna geen verschil en na een paar keer wassen is het bijna hetzelfde als voorheen. Als je blond haar hebt droog na het wassen je haar met een haardroger ( iets eigenaardigs met blond haar, komt precies meer terug als je met eenhaardroger droogt).
Veel succes en hoop dat je er dan net zoals ik vanaf bent!
Ciao!