extreme rekenproblemen

He allemaal ik zit nu op het mbo en blijkbaar telt voor mij het rekenen voor het slagen (mn opleiding duurt 4 jaar)

Nu maak ik mij extreem veel druk hierom want ik kan absoluut niet rekenen. Volgens de zelftest zit ik op 1F niveau. Heel erg laag dus.

De rede daarvan is omdat ik op de middelbare school nooit rekenen gehad heb. Misschien eerste 2 jaar voor een uurtje per week.

Ik heb letterlijk alles geprobeerd om mijn rekenen op te krikken. Ik heb n jaar lang bijles gehad, veel geoefend, extra les gevolgd maar NIKS helpt. Het lukt mij dan voor heel even maar letterlijk een uur later ben ik alles weer vergeten.

Heeft iemand hier misschien een oplossing voor ?

Heb je ook al geprobeerd om te herhalen, op een vast tijdstip en meerdere keren hetzelfde? Misschien slijt het dan beter in

Wat bij mij helpt is alles op te schrijven en daar een samenvatting van te maken. Dus gewoon een paar rekenregels op schrijven en daar dan wat opdrachten onder schrijven.

Je geeft aan dat de reden is dat je het niet op de middelbare school gehad hebt… meid, ik heb dyscalculie en ben met een 5 geslaagd op mbo 2F.

Ik weet bijna zeker dat als jij jezelf nog meer tijd geeft het echt wel gaat lukken. Je hebt nog een aantal jaar, je moet het gewoon nog helemaal vanaf de basis leren! Dat is extreem kut. Maar ik denk dat het echt wel goed komt. En proberen zo min mogelijk te stressen over het resultaat. Dan gaat t al beter… en er is een website, beter rekenen. Dan kan je je aanmelden dat je iedere dag een paar sommen in je mail krijgt. En die maken!

Oh en de boekjes van samengevat met uitleg zijn heel fijn!

Het heeft er echt mee te maken om thuis zelf ook gewoon zo vaak te oefenen. Ik heb zelf ook veel achterstand met rekenen en zit nu op mijn laatste jaar. Jij hebt nog zelf tijd om te oefenen en anders nog even met je docent het erover hebben (reken docent). Misschien kan hij/zij kijken wat ze voor je kunnen doen.

Kun je redelijk Engels? Dan is Khan Academy misschien nog een goed idee, daar kan je echt heel simpel beginnen.