Mijn probleem is dus dat ik extreem vet haar heb. Ik heb dit echt nog nooit bij iemand gezien, en weet ook niet hoe het kan komen. Het is altijd vet. Ik heb geprobeerd mijn haar elke dag te wassen, dat hielp niet. Daarna probeerde ik mijn haar 2 keer in de week te wassen, dat hielp ook niet. Ik heb alle shampoos, maskers en conditioners tegen vet haar gebruikt, zonder resultaat. Ik ben echt radeloos, het glimt gewoon zoo erg, het lijkt net alsof ik uit de douche ben gestapt. Dit is nu al een halfjaar zo.
Heeft iemand tips ?
Heb je al een speciale shampoos voor vet haar geprobeerd? En dan bedoel ik niet enkel diegene van gewone drogisterijmerken, maar ook van die ‘betere’ shampoos van bij de apotheek. Of droogshampoo? Misschien spoel je alles ook niet goed genoeg uit? Ik zou trouwens ook oppassen met conditioner en maskers en die enkel in je haarpunten aanbrengen, als je haar sowieso al zo snel vet wordt.
Ik ken het probleem.
Er wordt afgeraden om dagelijks te wassen dit stimuleerd de kliertjes juist om meer vet te produceren. Ik gebruik op het moment een shampoo van Vichee, deze haal ik bij de apotheek, ik ben er tevreden over.
@cosmopolitann Ja ook direcht na het wassen al, het lijkt alsof het gewoon nooit droogt boven op mn hoofd
@streling Ik heb twee shampoos van de apotheek geprobeerd, het werkt een tijdje maar daarna werd het nog erger. Droogshampoo heb ik nog nooit geprobeerd. Ik denk niet dat het ligt aan dat ik het niet goed uitspoel.
Ja daarom ben ik ook gestopt met het elke dag wassen van mijn haar. Bedankt voor je tip !
I feel you, 1 dag nadat ik het heb gewassen is het supervet.
Bij mij al meteen na het douchen, het droog gewoon nooit. Zooo vervelend
No problem.
Ik zag trouwens dat je 16 was, dat kan er ook nog aan bijdragen omdat je dan toch nog wel in de puberteit zit.
Daar had ik eerst ook hele erge last van! Ik gebruik nu een shampoo en conditinor van Syoss zonder siliconen. En die werkt echt super goed, mijn haar is nu veel minder vet.
@Lajo Ja het kan wel daaraan liggen maar het is toch heel erg vervelend.
@WithOutYou16 Syoss werkt juist helemaal niet bij mij, heb slechte ervaringen met Syoss
Jumping Juniper van Lush
Werkt bij mij echt perfect tegen vet haar.
Dankjewel ! Ik zal er naar kijken
Snap ik.
Droogshampoo kan spms de oplossing zijn. Verder: geen conditioner of 2 in 1 shampoo, als jeje haar wast niet te warm water gebruiken, altijd je haar na het wassen met koud water uitspoelen, en wat ook helpt is je haar 2x wassen, dus shampoo erin, uitspoelen en daarna meteen weer shampoo erin en uitspoelen. Als jeja haar moet wassen maar je geen zin hebt im douchenof droogshampoo, kan je ook gewoon je haar onder de kraan van de gootsteen wassen
Succes!
Hey,
Ten eerste, je bent 16. Je zit dus nog vol op in de groei en het is dus niet raar dat je haar wat vetter is dan een paar jaar geleden. Waarschijnlijk valt er niet heel veel aan te doen, later word het allemaal anders. Het ligt gewoon aan de puberteit.
Natuurlijk zijn er wel allemaal trickss die je kunt gebruiken om je haar wat minder vet te laten lijken. Ten eerste raad ik je aan om een droogshampoo te gebruiken. Droogshampoos maken je haar trouwens niet minder vet, maar het zorgt er voor dat het minder vet lijkt :’’). Een shampoo zonder siliconen kan ook wonderen doen.
Verder zou ik ook niet te veel troep in je haar ‘‘smeren’’ als het eindelijk schoon is, dit zorgt er ook alleen maar voor dat het vet is. Dus geen haarlak bijv…
Ik hoop dat je er wat aan hebt
x
Dankjewel voor jullie tips, ik heb er zeker wat aan !
-
Heb je dan wel de nieuwe uitgeprobeert? Zonder siliconenen doorzichtige fles.
Ik heb mijn haar geverfd en nu is het juist heel erg droog… Iemand tips?
Ja, en mijn haar valt ervan uit net als bij een paar anderen. Syoss gebruik ik nooit weer.