Extreem vervelende moeder.

Alvast bedankt voor het lezen,

Mijn moeder en ik hebben echt iedere dag ruzie. Meestal over mijn vriendinnen of geld. Ik krijg namelijk 40 euro zakgeld sinds deze maand (daarvoor was het 20) en ik ben 15. Ik vind dat echt te weinig, aangezien ze ook nog wilt dat ik niet alles opmaak, maar wat aan de kant zet.
Ook ben ik echt op zoek naar een baan, maar kan ik die echt nergens vinden hier…
Ik vind m’n moeder gewoon vreselijk irritant, en nee het is geen puber/tiener or whatever gedrag want ze doorzoekt zelfs mijn prullenbakken. (ik was stiekem aan de pil gegaan) en ze luistert mijn telefoongesprekken af…

Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

Gewoon over praten met je moeder…

Ik vind 40 euro echt niet te weinig. Ik kreeg van mijn 12de(toen nog 100 gulden) tot mijn 18de 45 euro per maand.

Wat moet je allemaal kopen van die 40 euro dan? Want als je er ook al je kleren en schoenen van moet kopen is het inderdaad niet veel, maar als het echt alleen zakgeld is dat je besteedt aan bijvoorbeeld beltegoed, leuke dingen voor jezelf en cadeautjes is het echt niet weinig hoor!

Er valt niet te praten met mijn moeder, ze negeert me dan gewoon.

Ik moet er alles mee kopen. Dus lees : haarmousse, tampons, dagcreme, make-up, kleren echt alles.

Dan is het nog veel want je hebt echt niet iedere maand nieuwe kleding of schoenen nodig. Koop eens in de 3 maanden, heb je 120 euro. Met 120 euro kun je genoeg kleding kopen, je moet alleen goed kijken waar je koopt.

Dikgedrukt heb je al niet eens nodig. Je kunt ook prima zonder. Kleding zei ik net al, en tampons zijn niet zo duur.

Ik ben 17, en ik krijg 25 euro per maand en daar blijft 15 van over na het opwaarderen van mijn beltegoed.
Ik vind 40euro een redelijk bedrag voor iemand van 15, behalve als je natuurlijk je kleding etc er van moet kopen maar dat lijkt me niet

Als jij ‘‘stiekem’’ aan de pil gaat betekent dit dat je iets voor haar verzwijgd en er dus geen sprake is van vertrouwen. Dan is misschien begrijpelijk dat je moeder dingen gaat doorzoeken of je controleert aangezien er blijkbaar een probleem is met het vertrouwen en de communicatie tussen jullie twee.
Als je iets wilt moet je ervoor werken, en er zijn genoeg kinderen die totaal niets krijgen van hun ouders en álles zelf moeten verdienen. Ze wilt dat je wat aan de kant zet zodat je leert spelen en met geld leert omgaan. Je moet gewoon goed zoeken naar een baan in een supermark/krantenwijk en uiteindelijk vind je wel iets.
Probeer fatsoenlijk met je moeder te communiceren en haar meer te vertrouwen en haar bij dingen te betrekken, probeer blij te zijn met de goede dingen die ze doet en niet alleen naar de negatieve punten te kijken.

Dan vind ik het inderdaad ook wel weinig, dat is bijna niet te doen, als je bedenkt dat een beetje spijkerbroek toch wel snel 30 euro is, of in elk geval 20. Dan is gelijk je halve kleedgeld weg, of meer… Kun je niet een keer een lijst maken van wat je per maand nodig hebt, en hoeveel dat kost? Dus dan heb je dingen als haarmousse, tampons, wat je in elk geval elke maand nodig hebt. Dan kijk je hoeveel geld er nog over is (niet heel veel waarschijnlijk), en dan laat je iets van een H&M gidsje zien om je moeder te laten zien hoe duur kleding tegenwoordig is, en dat je dus echt niet uit kunt komen met die 40 euro. Dat moet ze snappen toch?

Maar je hoeft toch niet elke maand een nieuwe spijkerbroek?

Ik kan me niet voorstellen dat jouw moeder zomaar besluit om jouw prullenbakken te doorzoeken en telefoongesprekken af te luisteren. Hier zal ongetwijfeld meer aan vooraf gegaan zijn waardoor ze tot die maatregelen over is gestapt.

Bepaal jij dat even?

Ik lees net hier dus boven mijn reactie was je er van moet kopen,
maar je bent 1x in de maand ongesteld, en als je aan de pil bent kun je het uitstellen, tampons zijn niet duur en je hoeft niet perse van ob te kopen je zou die van de etos kunnen nemen.
haarmousse is ook niet leeg elke maand, alles wat je zegt is niet op of leeg in een maand en kun je heel goedkoop kopen.
aanbiedingen, action, wiebra etc.

Dit heb ik al geprobeerd maar toch vind ze dat ik het maar met die 40 euro moet doen… Het is niet dat ik niet wíl werken, maar echt nergens zoeken ze werknemers.

Die haal ik ook niet?

OT: Je moet het gewoon met dat geld doen. Er zijn mensen die meer krijgen, maar ook zat mensen die minder krijgen. Je kunt er weinig aan doen eerlijk gezegd.

1. Je hoeft niet iedere maand nieuwe kleding te kopen. Eens in de drie maanden is echt genoeg.

2. Als je op de juiste plaatsen in de sale kijkt, heb je zo voor 7 tot 10 euro een nieuwe broek. Ik kan voor die 40 euro een compleet nieuw outfit kopen, inclusief schoenen een tas en accessoires.