extreem onzekere vriendin, wat te doen?

er deugt ook een heleboel aan jou niet als vriendin aan wat ik lees. Dus ik denk dat het als vicieuze cirkel werkt.

nice :’ )

Ik heb ook lief proberen te doen maar ik heb het gevoel dat het averechts werkt. Ze wikkelt zich dan juist meer in een slachtofferrol en ze heeft volharding dat de complimenten niet waar zijn. Ik ben niet mooi, je hallucineerd, zegt ze dan. En dat ‘je mag mij neit’ vind ik zo kwetsend dat ze zo weinig vertrouwen in mij heeft. Iedereen mag haar niet volgens zichzelf, waardoor mensen juist onaardig reageren.

En mijn gevoel voor haar is heel dubbel. Ja, ik wordt schijtziek van haar en kijk op haar neer, maar ik geef echt om haar als ze heel erg in de put zit met thuisproblemen.

En dat blokken om msn, als ik zeg ik heb huiswerk op msn,dan is het ‘dat zeg je omdat je niet me wilt praten’, vandaar het blokken

Nou, ik word anders ook gekwetst door haar slechte vertrouwen in mij, waardoor ik ook maling aan begin te krijgen.

Als je zo weinig vertrouwen in me hebt dat ik een compliment niet eens meen, of telkens denkt dat ik je niet mag of dat ik het slechtste met je voor heb, dan ben ik gekwetsten dan voel ik me ook niet meer zo schuldig om slecht over je te praten

.

Je zegt zelf dat ze problemen heeft met zelfvertrouwen. En ze kan niemand anders vertrouwen als ze niet eens der zelf kan vertrouwen. Ze gelooft het toch niet en het is logisch dat ze dan denkt dat je die dingen zegt om der op te beuren en dat ze altijd negatief denkt. dus hoe kan jij als “goede” vriendin boos zijn als je weet dat ze het niet express doet om jou dwars te zitten of te kwetsen maar omdat ze nou eenmaal dat probleem heeft?

-

Misschien is dat wel zo maar het komt wel hard aan. Vooral die beschuldigingen van haar naar mij toe ‘jij liegt!!’ als ik bijvoorbeeld zeg dat ik niet af kon spreken omdat ik werken moest.

Dat iemand mij beschuldigt van liegen terwijl ik dat nooit zou doen vind ik al erg genoeg als ik juist het beste met je voor heb.
Ik kan zelf niet tegen liegen, is een gevoelige snaar dan heb ik zoiets van hoe DURF jij, jij die me altijd beschuldigd dat ik je niet mag dat ik complimenten verzin terwijl ik altijd loyaal ben geweest, mij onterecht beschuldigen, en dan nog zwart op wit zeggen dat ik een leugenaar ben.

Echte vriendinnen horen elkaar te geloven, als er geen vertrouwen is is er niets, hecht ik veel waard.

vandaar dat ik me niet schuldig over deze ergernissen neerzetten voelaangezien ze mij vals beschuldigd van dingen. Dat ik dus een leugenaar ben die nit te vertrouwen is terwijl zij mijn woord nooit vertrouwd

ik kan me voorstellen dat het opeen gegeven moment zwaar vervelend wordt.

…ik ben ook heel onzeker en heb me opgegeven voor een soort cursus waar onder andere daar aan gewerkt wordt.

misschien moet ze dat ook maar is doen.
ik heb geen flauw idee of het helpt want het is nog niet begonnen

laat haar lekker.
zeg dat je er echt zat van bent, van al haar zelf afkraking.
en als ze dan direct begint te zeggen dat je haar niet mag dan loop je weg en negeer je haar gewoon?

serieus als iemand dat bij mij zou doen zou ik van een viaduct springen.

ik denk dat afstand nemen beter is.

Misschien stelt ze zich een beetje aan voor aandacht.
Zo’n: ‘NEEEEE IK BEN NIET ONZEKUUUUR’ aandachttrekster.
Zo komt ze over in ieder geval.

Wel, ik vind het gedrag van jullie beiden een beetje problematisch…

Je vriendin kan ofwel heel onzeker zijn of misschien heeft ze veel aandacht nodig.
Is het het eerste, dan moet je haar steunen, is het het tweede dan zoek je best een andere vriendin want je gaat je zodanig aan haar beginnen ergeren dat het tot een explosie gaat komen en zo’n ruzie dat je dingen gaat zeggen waar je later spijt van zult hebben.

Ik heb het gevoel dat jullie sowieso geen goede vriendinnen meer zijn als ik zie wat je allemaal over haar schrijft. Uiteindelijk is het nu wel waar dat je over haar zit te roddelen en dat ze je eigenlijk niet kan vertrouwen. Misschien heeft haar gedrag dat inderdaad uitgelokt, maar je kan er niet onderuit dat het zo is. Als je niets goed meer over haar te zeggen hebt, breek je best het contact.

Over dat blokken, dat vind ik ook wel gemeen. Kon je je niet gewoon op offline zetten? Hoe is ze erachter gekomen? Omdat je sprak met iemand die wel online was? Want dan was je blijkbaar toch niet echt huiswerk aan het maken.