Extreem moe

Ik weet dat hier al topics over zijn, maar daar wordt meestal als advies gegeven: laat je testen op pfeiffer. Dit heb ik al laten doen en ik heb het niet. Ik ben gewoon elk moment van de dag moe, zelfs als ik bijvoorbeeld 12 uur heb geslapen. Ik val 's middags gewoon in slaap achter mijn computer O.o en de leraren op school vinden dat mijn concentratie niet meer goed is en dat ik erg vaak moe lijk (wat ik dus ook ben).
Ik heb wel al 2,5 maand ontstoken amandelen. Ik weet niet of het hieraan kan liggen?

Heeft iemand van jullie hetzelfde, want ik weet dus niet wat het is en ik kan wel meer gaan slapen, maar dat zal toch geen zin hebben, omdat ik dan alsnog moe ben.

Ik zou nog een keer naar de dokter gaan.

Ik ook.

Inderdaad terug naar de dokter, voldoende slapen…
En iets aan die amandelen laten doen als dat kan? niet dat dat je vermoeidheid beïnvloedt volgens mij, maar toch.

je kan koffie gaan drinken…

nee dat is dus niet echt een idee^^

ik weet het zelf ook niet, ga naar de dokter zoek op google,
wacht tot slimme girlsceners betere antwoorden hebben.

zie dat maar als een uppje

Volgens mij kan het wel iets met mijn amandelen te maken hebben, want ik moest eerst getest worden op pfeiffer voor ik naar de KNO-arts mocht. (Hij zei trouwens dat ik er in de winter nog meer last van ga krijgen dus als ik er in de lente nog last van heb ik maar terug moest komen O.o)

Maar ik ga dus niet graag naar de dokter en ik denk dat zij ook niet echt weten wat ze ermee moeten doen. Of is dat een rare gedachte :stuck_out_tongue:

misschien heb je wel een virusje.
heeft een vriendin van me ook… en gaat door veel rust weer weg.
ik weet niet of je al thuis bent gebleven van school, maar anders lijkt het me verstandig om even een paar dagen flink rust te houden!

Oh dat kan het misschien ook zijn, maar ik heb het wel al een paar weken. Ja ik zit in mijn examenjaar en ik kan dus niet echt veel wegblijven van school. Mijn moeder is daar ook niet de makkelijkste in. Ik ga denk ik even overleggen met mijn moeder als ze thuis is of ik weer naar de dokter kan ¬¬

Ik heb ook zoiets, iig veel last van vermoeidheid. Begint meestal rond een uur of 3/4 ’ smiddags, of 's avonds rond 8/9 uur. En ik slaap voldoende/meer dan voldoende. Maar krijg morgen uitslag van bloedtest, dus wie weet…

Maar kan je verder niet helpen. Het zou ook psychisch kunnen zijn, stress o.i.d… Maarja ik ben geen dokter dus durf er verder niet echt wat over te zeggen =p

Ik hoop voor je dat je bloedtest goed is! Ja ik heb wel veel stress, maar ik probeer me meer op de leuke dingen te richten zegmaar. Vandaag toen ik naar huis fietste vanuit mijn werk kreeg ik opeens ook pijn met ademen bij mijn borstbeen, best wel raar.

hmm er is zo’n meisje die heeft zon ziekte ofzo dat ze altijd moe is?

Chronische vermoeidheid?

Chronische vermoeidheid ontstaat niet opeens. Langzaam maar zeker sluipt het er in. Je merkt op een gegeven moment dat je heel erg moe bent en langzaam maar zeker steeds meer klachten krijgt zoals:

•Geheugen en/of concentratieproblemen
•Slaapproblemen
•Slaap waar je niet van uitrust
•Gevoelige nek, schouders en/of rug
•Gevoelige lymfeklieren in het halsgebied
•Spierpijn
•Gewrichtspijn maar geen artritis
•Hoofdpijn
•Wolk (een duf gevoel) in het hoofd
•Malaisegevoel na inspanning (griepachtige symptomen)

CVS is dat, maar moet je dat niet al veel langer hebben. Dat het zich langzaam opbouwt ofzo?

Wat redenen van zo’n moe-heid:

• TEVEEL slapen (dat heb ik vaker gehad als ik “uitslaap”)
  • Misschien eet je wel veel voordat je naar bed gaat ( Zowieso je niet volproppen als je weet dat je naar bed gaat vlak daarna)
  • Geen regelmaat (Dus misschien proberen om echt regelmaat te creëren. Op tijd naar bed, op tijd op staan enz)

Ik zou ook nog eens naar de dokter gaan en gewoon nog wat "tests’ laten doen!

Ik heb hetzelfde.
Op school kan ik me niet concenteren omdat ik te moe ben,
Als ik thuis kom is het eerste wat ik doe mijn spullen neerzetten en gelijk op de bank liggen.ook mijn ouders vinden dat ik er moe uit zie, als ze thuis komen zien ze me nooit zitten of bezig zijn met iets, want ik lig blijkbaar altijd. Alleen ik kan nooit slapen, s’avonds kom ik heel moeilijk ik slaap en als ik van school kom kan ik ook niet slapen.
Ik heb bloed laten prikken en ze zeiden ook dat ik niets had,
Maar ik begin me hier wel aan te ergeren.
Ik heb ook geen idee wat het zou kunnen zijn dus als er iemand het weet,
Laat het weten alsjeblieft.

Dit komt wel aardig overeen ja

9 uur slapen ongeveer is toch niet zoveel? Ik kan door mijn amandelen geen ‘‘hard’’ voedsel meer eten, dus zoveel eet ik ook niet, maar bedankt!

second opinions for life

laat je eens testen op bloedarmoede!
want ik ben ook constant moe enzo, ik had ook echt 1x in de maand minimaal griep terwijl van het gezonde eten de weerstand juist heel goed zou moeten zijn, en ik heb echt de hele tijd ijskoude handen en voeten
zijn allemaal symptomen van bloedarmoede en daar heb ik me dus op laten testen, nu de uitslag afwachten

Bevind je je wel in een goed geventileerde ruimte? Frisse lucht doet ook wonderen merk ik zelf.