Extreem laag zelfbeeld....

Sorry Robin maar je kunt niet voor haar oordelen en ze verdrinkt niet in zelfmedelijden. Als je het hebt kom je er niet zo snel van af.

TS. ik vind het echt heel vervelend voor je. Ik heb een blog geschreven een tijdje geleden met als naam: onzekerheid de baas worden doe je zo! Misschien heb je er wat aan!

En vergelijk je zelf niet met andere! Niemand is perfect en ook die meisjes waar mee jezelf vergelijkt niet! Probeer de mooie kanten van jezelf te zien. Je zei dat je bv je haren niet zo mooi vond! Misschien een leuk ideetje om naar de kapper te gaan en je coup een boost te geven! Dat boost je zelfvertrouwen ook!

En probeer er met iemand over te praten dat je er zo mee zit. Succes ermee! (:

ik snap je heel goed, door mn lage zelfbeeld heb ik een paar domme dingen gedaan met jongens, Ik zou je graag willemn helpen, je mag me altijd noten

Maar wat ik al zei miss toch naar de dokter en probeer je zelf wat positiever in te stellen :wink:

Hoort erbij als puber.
Iedereen heeft onzekerheden.
Pieker niet over wat anderen van je vinden, die zijn zelf te druk bezig met wat anderen van hun vinden.
De beste raad die ik ooit heb gekregen.

Zo makkelijk is dat niet.
Ik vind je opmerking eerlijk gezegd best lullig

Heej meid, ik zit met hetzelfde probleem… Maar een ding dat je zeker moer doen is stoppen met vergelijken, je bent zoals je bent en je bent prachtig zo. Trek je niks aan van wat andere mensen denken wat je bent mooi, als er nog iets is kan je me altijd een prive bericht sturen xx

Maar wat als je het lelijke aan jezelf niet kunt veranderen? Niet alles is te verhelpen met makeup, en niet iedereen wil/kan aan plastische chirurgie beginnen.

Wauw, jij hebt totaal geen inlevingsvermogen.

Heel herkenbaar. Ik had vroeger ook gelijkaardige problemen, van m’n 14e tot m’n 20e ongeveer. En ik werd ook nog eens hard gepest.

Ik heb uiteindelijk hierover met iemand kunnen praten aan wie ik mijn hele leven kon vertellen, die mij begreep en mij ook heeft doen inzien dat ik ook vele positieve kanten heb. En ik ben daar stuk voor stuk beginnen in geloven, nu heb ik vrij veel zelfvertrouwen voel ik me goed in m’n vel. Ik heb me ook leren openstellen naar de jongens toe en heb nu ook een vriend, wat ook heel veel helpt.

Praat er dus zeker over met iemand die je volledig kan vertrouwen en die ook volwassen genoeg is om je te begrijpen en je te helpen! Je mag me ook noten als je iets kwijt wil.

Die zal ik onthouden! :slightly_smiling_face:

Ben nu ook bezig in het boek en er staan veel herkenbare dingen in! Ook ga ik kijken of ik binnenkort met iemand kan praten…

Super fijn dat je nu zelfvertrouwen hebt en goed in je vel zit. Ik ga heel erg mijn best doen om dat ook te krijgen. :slightly_smiling_face:

Goed hoor! Ik wens je veel succes! En ik voel me heel goed, maar kwam van heeeeel diep dus jij kan dat ook!!

Wat reageren mensen hier achterlijk

Ik vind het juist heel erg knap dat ze de stap durft te zetten om mensen om advies te vragen en aangezien het een minder grote stap is omdat op een anoniem forum te doen begrijp ik haar wel. Jammer genoeg brengt dat ook laffe reacties zoals die van GoldenKiller met zich mee.

OT:

Probeer inderdaad op de momentjes dat je jezelf verzorgt zoals onder het douchen of bij het tandenpoetsen alle mooie dingen aan jezelf op te noemen.