Extreem hoesten.

Ik ben helemaal op en weet niet meer wat ik moet doen.
Ik heb een keelontsteking gehad en sinds ik daar vanaf ben heb ik een vreselijke hoest.
Deze hoest gaat de hele dag door en ik kan er niet eens meer door slapen.
Ik heb al Codeine pilletjes gekregen en zelfs dit helemaal niet!
Ik zit er echt helemaal doorheen… Door het erge hoesten ben ik ook een beetje incontinent geworden omdat er zoveel druk ontstaat, en de hoestbuien zijn echt gewoon minuten lang.

Mijn vriend is nu nog hoestsiroop gaan halen maar ik zie dat ook somber in…
Iemand die wat tips heeft hiervoor want ik zit er helemaal doorheen, als het weer begint begin ik meteen te huilen omdat ik er niks aan kan doen.

En ik schaam me hier extreem voor…

Heb je al gekeken op omaweetraad.nl? Soms staan daar bizar simpele tips.
De bacterie/kriebel moet weg. Veel water drinken en wellicht een neusspray die ervoor zorgt dat holtes leeg worden zodat er nergens bacteriën en slijm achter blijven. Hoe heet dat spul voor hoestbuien waar zoveel reclame voor wordt gemaakt?? Bisolvon of iets?

Gister nog gebeld, en die hoorde me ook maar is gewoon een flinke verkoudheid zei die.
Ik heb verder ook geen klachten alleen last van mijn buikspieren door het hoesten en heel soms een geluid bij het ademen dus het is geen longontsteking ofzo.

Als het vastzittende hoest is zweer ik bij bisolvon, het wordt dan wel eerst erger maar je bent er wel veel sneller vanaf.

En misschien terug naar je huisarts?

Ja ik denk dat je even langs de huisarts moet, als het al zo lang duurt zit er misschien wat meer achter… Beterschap!

Al gekeken, werkt niet.
Water drink ik de hele dag, ook thee. En mijn neus is gewoon open en ik hoest ook niet meer extreem veel slijm op maar ik wil gewoon kunnen slapen en er vanaf zijn.

-------------

Ik heb nu Dampo hoestdrank en dat moet de hoest verlichten… Dus minder laten worden?
Nou codeine tabletten deden echt helemaal niks bij mij.

Gewoon weer bellen en eisen dat je langs mag komen!

Ik heb even een halfuurtje geslapen, en nadat ik weer een hoestbui kreeg net zat er een klein beetje bloed in mijn speeksel. Dus ik ga morgen vroeg meteen de dokter bellen.
Waarschijnlijk is het van het vele hoesten maar ik ga voor de zekerheid.

Ga gewoon naar de huisarts, die kan de hoest herkennen en daar een passende oplossing voor vinden. Ik heb een maand geleden ook last gehad van extreme hoestbuien waarna ik kortademig werd en enorm benauwd. Ik heb letterlijk dagen er niet van kunnen slapen. Toen ik bij de huisarts kwam gaf hij mee een inhaler waardoor ik eigenlijk vrijwel direct kon genezen :confused:

Niet bang zijn voor de huisarts, als je een serieus probleem hebt kun je er beter een professional naar laten kijken.

Overigens, je moet niet direct in paniek raken omdat je wat bloed ophoest. Je geeft zelf aan dat je extreme hoestbuien hebt. Het kan heel goed zijn dat je je keel beschadigd met het hoesten en dat je zo wondjes creëert die een beetje bloeden (heb ik ook gehad). Maar ondanks dat is het een goede zaak om morgen langs de huisarts te gaan.

Echinea force (schrijf je het zo? ) tabletten. Is voor een goede weerstand, en dat heb je nu duidelijk niet. Werkt echt. Moest het vroeger ook slikken toen ik nog jong was omdat ik zo’n slechte weerstand had en toen hielp het ook.

Probeer verder zo gezond mogelijk te eten en toch maar ff naar de dokter anders.

Er is bij mij serieus maar 1 middel dat werkt tegen keelpijn hoesten etc. en dat is gorgelen met superol. Vroeger was dat te koop bij elke drogisterij maar tegenwoordig niet meer, je kunt het bestellen via deze apotheek website: https://www.bik-bik.nl/product/5709/superol-gorgelpoeder-potje-3-gram

Bedankt voor de tips, maar ik kan nu alleen nog afwachten tot morgen en hopen dat ik iets krijg wat alles verzacht.

Wat voor kleur had het bloed?
Als het helder bloed is dan heb je het waarschijnlijk kapot gehoest en is er een adertje gesprongen.
Als het oud donker bloed is dan moet je je zorgen maken, want dat kan uit je longen komen.

Ben je trouwens al getest op kinkhoest? Ga in ieder geval terug naar je huisarts!

Helder, en het is nu alweer weg dus het was van de keel denk ik. ( Heb nog moeten braken en zat geen spoor van bloed bij )

Is heel vervelend, heb er zelf in het verleden ook last van gehad… Als je al meer dan 3 weken aan het hoesten bent dan toch echt even langs de huisarts weer gaan hoor, binnen 3 weken moet het echt wel verbeterd zijn. Veel drinken (water), goed rusten, gezond eten. Is het vastzittende hoest of komt er wel slijm mee, afhankelijk daarvan moet je een drankje of iets nemen. + het schijnt dat hoe vaker je hoest hoe erger het wordt. Wat iemand hierboven ook al zei kijk eens op omaweetraad.com, daar staan veel tips op die je misschien ook nog kunt proberen! Sterkte, ik weet hoe gek je er van wordt!

Mijn moeder is heeel erg ziek geweest laatst en inderdaad ook extreem hoesten. Dit bleef maar aanhouden voor weken lang. Ze heeft twee keer antibioticakuur gehad, ook een dubbele hiervan. En ademhalingspompjes (die dingen die je bij mensen met asma ook ziet). Zij had ook een longontsteking en bronchitis.

Inderdaad druk achter zetten bij de huisarts. Misschien dat je ook een antibioticakuur kunt krijgen.

Als ik het nog goed weet had mijn moeder deze antibiotica. Hier is zij nadat ze het kuurtje af had gemaakt heel ziek van geworden, en toen kreeg ze deze nog een keer met een andere antibiotica erbij. Dus het is niet zomaar een hoestje dat heerst, wel een hele gemene.

Beterschap!