Extreem droge huid (gezicht)

Hey meiden!

Ik heb echt even jullie hulp nodig. Ik begin een beetje gek te worden. :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik heb nu al zeker 1,5 maand last van een extreem droge huid.
Ik smeer altijd goede dagcremes, in de zomer had ik altijd de benefit dagcreme ( glazen pot met soort kurk deksel ) Die was super voor toen.
Plots werd mijn huid droger en merkte ik dat die dagcreme niet meer genoeg deed .
Ik had toen een volle/vettige creme gekocht van een speciaal merk ook, was 30 euro. “ja nee die is echt speciaal voor de droge tot zeer droge huid” Nou ik kan smeren wat ik wil, maar mijn voorhoofd en neus zijn echt zo enorm droog! velletjes hangen er bij.
Daarna bij de MAC store de Prep+prime moisture infusion serum gehaald van 32 euro. “jaaa echt als je die voor je dagcreme gebruikt , wordt je huid weer helemaal zacht! Deze dringt nog dieper in de huid blablabla” Maar fijn; 3 weken verder, 62 euro verder en 0 verschil! Foundation ziet er op die plekken verschrikkelijk uit, t voelt vreselijk. What the h*ll moet ik doen?

Weet iemand nog een goede creme tegen extreem droge huid? Of zijn er andere dingen buiten cremes om wat ik kan doen? Ik scrub soms onder de douche met een gezichts scrub , maar ook dat heeft zeer weinig nut. :’)

Alvast bedankt voor het meedenken! :slightly_smiling_face:

Misschien helpt dit je: http://www.biodermal.nl/huidverzorging/huidproblemen/zeer-droge-huid/

Nivea uit de blauwe pot? Een vriendin van mij heeft hier al haar hele leven last van, kan wel even vragen welke cremes zij gebruikt, al werken die soms minder en smeert ze dr huid soms in met puur vet.

Ik smeer 's nachts altijd mijn hele gezicht in met vaseline (gewoon een goedkope versie van de Action, werkt perfect).
Als er overdag nog wat extra droge plekken zijn dan doe ik daar ook een beetje vaseline op en dat heeft bij mij altijd effect.

ik heb winter echt super droog huid het vervelt gewoon,ik gebruik altijd potje nivea
zo erg is het.

Ik doe 's nachts ook vaseline op mn gezicht, werkt echt heel goed! Als ik dat niet doe, is mijn gezicht de volgende dag heel schraal en trekkerig.

Hola,

Oh, heel herkenbaar ja. Maar mijn oplossing: Aqua lijn van Nivea. Ja dat lees je goed, geen 30 euro per potje, maar 10 euro per potje. Je moet wel de dag en de nachtcreme nemen. De nacht is namelijk wat vettiger en zit wat in om de boel 's nachts te herstellen. Ik ben laks als het maar zijn kan en als het even paar dagen (ja dat gebeurd wel eens) vergeet, dan loop ik weer rond met drogje plekjes. Dus werkt verdomd goed, LOL!

ik gebruik altijd de dagcrame voor een gevoelig/droge huid van nivea(de roze). En als ik echt last heb van een drogere huid dan smeer ik 's avonds de nachtcreme van dezelfde lijn op mijn gezicht. En heb ik de komende dagen daarna geen last meer van een droge huid

Dit heeft bij mij echt heel goed geholpen: Eerst een hydraterend serum smeren en daarover heen je dag/nacht crème. Dan word je crème extra goed opgenomen.

Dankjulliewel meiden!! :laughing:

Misschien kun je de lijn van La Roche Posay gebruiken? Mijn favo skincare merk. Ik heb er laatst over geschreven voor Girlscene, maar ze hebben meer producten!

Je kan ook naar de dokter dan krijg je 'dokters’vasaline en dat is echt heel goed. Mijn vriend heeft dat!

Ik heb een dagcrème van Lancaster. Lancaster Aquamilk Absolute Moisture, die is echt súperfijn!

Hier heb ik ook zo’n last van! Het enige dat bij mij helpt is arganolie. Heb ook wel al gehoord over mensen die pure kokosolie op hun gezicht smeerden, maar mijn huid kan er niet tegen.

Had bij de Tuinen laatst een potje pure sheaboter gekocht. Na het gezicht wassen/ make up er af halen doen ik er een laagje van op en ga slapen. En dat werkt echt super goed. Het zit in een glazen potje en het is van het huismerk. Ik heb ook een super droge huid nu en de velletjes hangen er bij maar door dit is dit een heel stuk verminderd!

pure amandelolie van de etos, kost je maar 2,60. Ik gebruik het 's winters als nachtcreme en het werkt super :slightly_smiling_face:

Ik heb precies hetzelfde!

Misschien kun je de Hydra producten van Yves Rocher proberen? Ik had zelf de Hydratatie booster gratis gekregen, deze: http://www.yves-rocher.nl/control/product/~category_id=1000/~product_id=70270, die moet je vóór je dag en nachtcreme opdoen. Het maakt veel verschil uit bij mij, en ik had ook last van heel erg droge plekken! (+ hij ruikt heerlijk en is super verfrissend)

Ik heb jammer genoeg ook last van een zeer droge huid en ik heb ook al veel verschillende crèmes gehad. Voor mij werkt de Remederm Gezichtscrème (voor zeer droge huid) van Louis Widmer erg goed. Op dit moment gebruik ik de PCLE crème van biodermal, deze vind ik ook erg fijn!

Bij mij is de huid op m’n wangen en neus heel droog; het is ook rood en je ziet inderdaad ook wat velletjes. Bij mij helpt het om 's avonds een gezichtscrub te gebruiken, of om sudocreme te smeren. Dan is het 's morgens zacht en heb ik ook geen last meer van kleine velletjes.