EXTREEM AANKOMEN!!!

Ik heb echt jullie tips nodig!
ik moet echt snel aankomen. Van wat kan ik bijkomen en hoe vaak moet ik eten?

ik ben bijna 16 en weeg iets van 40 en ongeveer 1.55 lang HELP MIJN A.U.B :frowning: :frowning: :frowning: :frowning:

Huisarts - dieetist

heeft niet echt geholpen maar weten jullie miss nog wat ik meestal moet eten???

je bent daar een dieetist geweest maar dat heeft niet geholpen?

Vooral niet heel ongezond gaan eten. Probeer gewoon bij je hoofdmaaltijden wat extra’s te eten (een extra schep aardappelen/vlees etc.). Probeer ook wat te sporten, spieren wegen meer dan vet en het is ook nog gezond! (Ik weet hoe moeilijk aankomen is, het is mij ook nog altijd niet gelukt)

ja klopt ik had ook een lijstjewat ik moest eten maar de probleem was toen dat ik nooit trek had in eten ik had er gewoon geen zin in mr nu begin ik wel wat te eten ik probeer het, dus drm zet ik een stap…

hebben jullie misschien een eetlijst voor me pleaseee

Probeer vaak kleine beetjes te eten op een dag ipv een paar grote maaltijden. De hele dag door ‘snaaien’ werkt bij mij het beste om zo veel mogelijk binnen te krijgen.
Probeer nooit langer dan 2 uur niks te eten.

Dat je van ongezonde snacks gemakkelijker aankomt dan van de meeste gezonde voeding weet je vast wel, daarom zal ik een lijstje maken met gezonde dingen die toch heel veel kcal bevatten:

  • gedroogd gekonfijt fruit (verkrijgbaar bij de notenkraam op de markt of bij een noten/kaaswinkel)
  • alle soorten noten
  • oude kaas
  • LIGA continue duo, deze bevatten evenveel kcal als een twix of kitkat chunky, maar zijn wel 100x gezonder
  • bak je groenten/vlees/aardappelen ipv koken, zo heb je ook de kcal van het bakvet erbij
  • broodbeleg als pindakaas en hazelnootpasta
  • neem roomboter ipv. margarine/halvarine
  • volle yoghurt, kwark, etc! Neem volle zuivel ipv halfvol en al helemaal geen mager
  • amandelspijs (bv in gevulde speculaas, gevulde koeken, of waar je het ook in wilt doen)
  • gedroogde cranberries
  • roomijs (niet super gezond, maar ook niet ongezond!)
  • dip/bereid je groenten in een sausje. Sausjes op basis van eieren bevatten over het algemeen de meeste kcal.

neeeeee
je had een dietiste dan had je naar haar moeten luisteren

Ik heb ook, voor de dorst 's nachts, een fles met speciale drinkvoeding + chocolaatjes naast mijn bed als ik ga slapen. Iedere keer als ik wakker wordt drink/eet ik een paar hapjes/slokjes.
Die speciale drinkvoeding kan ik je niet aanbevelen; het is echt niet lekker (vandaar de chocola om de smaak mee weg te spoelen), maar zet een fles kcal-rijk drinken naast je bed voor 's nachts.

Probeer sowieso dingen te drinken waar wat meer in zit.

chocolade naast je bed?
Dat lijkt me niet heel gezond + slecht voor je tanden

Je zit 3 kilo van gezond gewicht. Wat eet je nu?

Dan ga je je er wel aan houden en kom je aan. Als jij aan wilt komen, zul je meer moeten eten en je aan zo’n lijstje moeten houden.

Volg dat lijstje dat je hebt gekregen gewoon en ga zelf geen domme dingen doen. Je kan nu wel naar allerlei verschillende tips gaan luisteren die meiden hier (goedbedoeld hoor, daar niet van) neerzetten maar 99% dat dat echt niet gezond is. Alhoewel sommige posts er heel professioneel uitzien zijn wij geen diëtisten oid. Luister dus naar je diëtist/huisarts, daar heb je het meeste aan.

super bedankt :sob::muscle:

ik heb hem nie meer was 3 jaar gelden :bored:

(geleden)

Dan ga je er weer naartoe en vraag je een nieuwe.

s’ochtends eet ik 2 boterhammen daarna tussendoortje zoals fruit of koek rond 3 uur ofzo eet ik nog wat kleinwarm maaltijd zoals macoroni of patat daarna wacht ik tot avons eten dan eet ik kwart turkse ronde brood en na 8 ofzo eet ik chips of koek en ik drink trouwens ook vaak cola…

( avond eten) sry typ foutje