Extra examenvak doen naast vakkenpakket?

Hoi meiden,

Ik heb een vraagje.
Ik zit op een soort van vooropleiding van het conservatorium.
Op deze school kan je als vakkenpakket alleen uit e&m of c&m kiezen en dus geen n&t of n&g.
Alleen wil ik niet naar het conservatorium doen maar waarschijnlijk een medische opleiding waardoor ik dus meestal biologie/natuurkunde/scheikunde nodig heb.

Mijn vraag is dan ook kan ik naast mijn vakkenpakket op een andere school of iets biologie/natuurkunde of scheikunde volgen. Zo ja, weet iemand waar ik dit kan doen, is dit dan zelfstudie of krijg je les?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen,

Groetjes
Naomi

Als je een medische opleiding wilt doen, dan heb je eigenlijk alle drie de vakken nodig. Tenminste dat geldt voor het vwo. Je kan op je eigen school gewoon aangegeven dat je extra vakken wilt doen, je kan ook altijd naar een avondschool (vavo) gaan. Ooh en bij een avondschool krijg je gewoon les!

kan je niet beter van school wisselen als je toch al weet dat je niet naar het conservatorium wil?

Nee ik ga nu mijn examenjaar in, dus ik ga niet meer wisselen van school…
Ik doe trouwens havo, en wil dus hbo opleiding doen!
En waarschijnlijk de medische kant.

Dan zou ik n tussenjaar nemen en naar de vavo gaan voor die drie vakken

up

Ik denk helaas niet dat het dan mogelijk is. Meestal valt er enkel wat te regelen in je vrije deel, maar ik denk dat dat in dit geval te krap is; dan zou je namelijk al twee extra vakken moeten nemen en ik denk niet dat dat mogelijk is. Je zou overigens altijd een (of misschien twee) vakken wél kunnen doen, zodat het eventueel later wel zou schelen.

Maar ik zou gewoon informeren bij school. Ik denk eerlijk gezegd dat je daar verder mee komt. Het is namelijk ook heel erg per school en situatie afhankelijk wat er mogelijk is en het is natuurlijk sowieso de vraag of je jouw vakkenpakket nog aan kunt passen als je al je examenjaar in gaat. Anders denk ik inderdaad dat je vavo zal moeten doen.