exceem

heeii
ik heb de laatste tijd steeds meer last van exceem. soms draai ik echt door van de jeuk! weet iemand wat ik hiertegen kan doen? Ik heb al zalfjes van de dokter die goed werken maar die mag ik maximaal 2 keer in een maand opsmeren omdat ze astma kunnen veroorzaken. Dus als iemand een goed middeltje weet of iets anders waardoor de jeuk minder wordt alle tips zijn welkom:)
xx

Liefde&Boys ?

oowww dat was een foutje …
weet jij hoe ik dit kan veranderen?
x

Eczeem.

Misschien kun je ook een homeopatisch geneesmiddel bij de apotheek vragen? Dat heb ik ooit gedaan en daar had ik geen recept voor nodig. Vaak zijn deze wat minder agressief dan de andere crèmes die je van de dokter krijgt - alhoewel ik niet helemaal zeker weet of dat ook voor deze crème geldt. Hoe dan ook; vragen kan geen kwaad, lijkt me.

Volgens mij moet je gewoon nog een keer naar de dokter. Een vriendin van me had het ook, die zat volgens mij elke dag te smeren…

Ik heb al eczeem toen ik een jaar of 2 was of zo, en nu nog steeds, alleen wel minder. Vroeger zat het zelfs in m’n nek! En dat jeukte verschrikkelijk.
Maar in ieder geval, daar heb ik een wondermiddel voor gekregen: Elocon.
Ook een zalfje van de dokter maar die mag ik gewoon iedere dag 2 keer per dag opsmeren, totdat het over is. En geloof me, die werkt echt super.
Heb de laatste tijd helemaal geen last meer van eczeem.
En anders kunnen natuurlijke middeltjes zoals Vaseline en Purol ook wel helpen, denk ik. Weet het niet zeker.

Edit: zo ziet de Elocon-tube eruit: http://www.google.nl/imgr…ndsp=8&ved=1t:429,r:0,s:0 :slightly_smiling_face:

Ik had ook hele erge Eczeem ik ben naar de dokter gegaan en die gaf me hormoon zalf Werkt echt SUPER!

naar de dokter en dan vragen om hydrocortisoni. die heb ik ook thuis, werkt prima en het kan gewoon vanuit de apotheek. en je spreekt het zo uit hehe; hiedrokortieson.

Gek dat je van de dokter iets kreeg dat je maar twee keer per maand mag opsmeren? Ik zou terug gaan en om iets anders vragen : )

wassen met sebamed zeep en insmeren met sebamed creme.

Allergie pillen werken tegen de jeuk. en draag handschoentjes bij het slapen, dan krab je minder. Douche maximaal 5 minuten en niet met water warmen dan 38 graden. Te lang en te heet douchen maakt het erger. Ik heb hetzelfde als jij en bij mij heeft dit erg geholpen :slightly_smiling_face:

Ik heb ook last van eczeem, maar ik gebruik emovate creme ofzoiets en dat kun je gewoon opsmeren wanneer je er last van hebt. Helpt bij mij wel :wink:

Ik zou je aanraden gewoon nog een keer langs de huisarts te gaan en vragen of hij je wat anders kan meegeven. Er zijn zat middeltjes tegen eczeem, dus er is er vast wel eentje die je gewoon dagelijks kan gebruiken.

Dat ga ik eens proberen. Ik heb namelijk al vanalles geprobeerd, homeopaat, accapunctuur, ben al eens bij een dermatoloog geweest enzo, maar niks helpt echt alleen die hydrocortison wat ik nu heb maar die kan ik dus niet altijd gebruiken. en als ik zoveel moet krabben zien mijn hele nek en armen er rood en open uit :frowning_face: maar met die handschoentjes in bed ga ik zeker proberen! Dankjulliewel:)

Succes ermee :slightly_smiling_face: Ik weet hoe vervelend het is. Handshcoentjes kan je bij de apotheek kopen. Neem ze op medium als je kleine tot medium handen ehbt en doe een elastiekje eromheen zodat ze niet afgaan in je slaap! Heeft bij mij super goed geholpen. Na een tijdje heb je ze niet meer nodig omdat je gewend bent om niet meer te krabben!

Ik heb hier ook veel last van. Homeopathie werkte dus niet bij jou? Hoe lang heb je daarbij gelopen en welke geneesmiddelen kreeg jij toegediend? Ik ga nu ook naar de homeopaat en zie het echt als mijn laatste redmiddel…
Oja, over hormoonzalf, zoals emovate, protpic ed… Dat werkt bij mijook heel erg goed maar je moet er wel rekening mee houden dat je huid er dunner van wordt… Ik wil je niet bang maken, maar er gewoon even op wijzen omdat ik hierboven wel zie dat mensen je die zalfjes aanraden! Hopelijk gaat het gauw beter met je…

Hydrocortison werkt inderdaad wel, maar ik gebruik nu een iets agressievere zalf, triamcinolon. Die werkt wel een stuk beter. Maar ik heb zelf een contactallergie waardoor ik eczeem krijg, dus ik zou je eerst eens op verschillende contactallergieën testen, want het heeft mij al heel veel geholpen dat ik erachter kwam dat ik voor veel dingen allergisch was!
Oh, en het klopt inderdaad dat je door die zalfjes een dunnere huid krijgt, dus bij voorkeur niet gebruiken op dunne huid, zoals rond de ogen, knieholten, elleboogholten, etc.

Visolie slikken, ik heb het al sinds mn geboorte en ik ben dat gaan slikken o pm’n 6e/7e, sindsdien is het heel erg verminderd.
Je moet er wel 2 per dag slikken (élke dag) en het is ook niet goedkoop. Je kunt wel het DA-huismerk kopen oid, maar die concentratie is veel minder dan bijv. bij AOV. Dit is géén geneesmiddel. Hormoonzalf ben ik niet zo weg van… heeft nooit echt gewerkt.

http://www.dadrogistonlin…splay/visolie-forte-550-2

Overigens slik ik het nu niet zo braaf meer, maar zo erg als vroeger heb ik het niet meer gehad. Wel op m’n handen als ik meer stress dan normaal (toetsen…).

^visolie heb ik ook geprobeerd (bij de tuinen gehaald) en dat werkte bij mij echt voor geen meter helaas :frowning_face: