Examenvakantie

Heey allemaal!

Ik wil graag na de examens met 4 vriendinnen op vakantie maar overal moet er minimaal één volwassene mee. (We zijn nu 17. -.-’) We hebben het hele internet al afgespeurd maar nog niks gevonden. Er zijn natuurlijk wel speciale jongerencampings en bestemmingen maar we hebben eerlijk gezegd niet echt zin in alleen maar van die donken mensen. Ik vroeg me daarom af of iemand misschien ervaring/tips heeft voor vakanties waar je wel mag boeken met 17 jaar? Het maakt niet zoveel uit wat voor vakantie, zowel camperen als met het vliegtuig lijkt ons leuk, als het maar redelijk betaalbaar is en er wat leuks te doen is.

Alvast bedankt!
Groetjes Julia

Bij reisorganisaties zoals Beachmasters kun je gewoon boeken als 17 jarige hoor, je hebt alleen wel toestemming van je ouders nodig dan.

Deze website waren we inderdaad ook al tegengekomen maar deze heeft alleen reizen naar van die feestbestemmingen waar heel jong nederland rond loopt haha.

Je hebt ook sites zoals Vinea. Volgens mij gaan je dan wel met een groep op vakantie, maar je gaat dan zeker niet alleen maar naar feestbestemmingen.

Je kan ook gewoon via reisbureaus boeken! Dan moet je naar het bureau gaan en een verklaring van je ouders dat ze toestemming geven. Dit moet iedereen de dan onder de 18 is. Zelf heb ik zo ook geboekt en ik nam mijn moeder gewoon mee. De leeftijd is alleen 18, omdat ze verzekerd willen zijn dat ze het geld ontvangen.

Mijn vrienden en ik hebben vorig jaar via Airbnb geboekt, niet alle huurders verhuren aan minder jarige, maar ik had bij de 3e persoon raak. Makkelijk binnen 1 dag geboekt. Ik was toen overigens 16.

^Airbnb is inderdaad een aanrader, en ook meestal goedkoper dan hotels of appartement huren!

Wij hadden gewoon een hotel gebeld en gevraagd of het een probleem zou zijn dat we 17 waren, maar dat valt bij veel hotels wel mee zolang je een formulier hebt waarop de ouders toestemming geven.