Examentraining talen

Hallo iedereen,

Ik vroeg me af of iemand wel eens een examentraining van een taal heeft gevolgd. Zo ja wat waren de ervaringen? Ik ben namelijk niet zo goed in leesteksten, maar ik vraag me af of je met examentraining dit kan verbeteren. Ik zie leesteksten namelijk als iets wat je goed kan of niet. Je kan het heel veel gaan oefenen, maar kan je in een examentraining van een paar dagen je leesvaardigheid werkelijk verbeteren?

Groetjess

Ik heb hier zelf geen training in gevolgd, maar een klasgenoot wel en deze heeft in de klas alles wat hij geleerd had gedeeld. Wat hij daar leerde waren eigenlijk meer stappenplannen, hoe je een bepaalde vraag moest aanpakken. Dus eerst definiëren wat voor soort vraag het is, en dan heb je bij elke vraag weer een stappenplan.
Je leert dus niet echt plotseling heel goed teksten te maken, maar trucjes en stappenplannen die je kunt toepassen.

Ik had tijdens m’n eindexamens een Frans leesexamen, en ik was nooit erg goed in Franse teksten lezen. Wat mij heeft geholpen is héél veel oude examens oefenen. Heb het uiteindelijk gehaald met een 7,6