Examenstunt is verboden

Hey,

Ik zit normaal niet op het Girlscene forum, dus ik weet niet of het goed is dat ik hiervoor een nieuw topic aanmaak.

Maar het zit dus zo… Bij ons op school is het sinds een aantal jaar verboden om een examenstunt te doen. Als je toch een examenstunt organiseert, wordt je geschorst en krijg je geen diploma. Ik snap natuurlijk dat een examenstunt niet uit de hand mag lopen, maar het is toch normaal dat er iets leuks wordt gedaan aan het eind van het schooljaar? Is dit op meer scholen?

X

Wij kunnen onmogelijk weten wat wel en niet mag, als de school aangeeft dat er geen examenstunts mogen worden georganiseerd. Heeft de school hier geen grenzen aan gesteld? Als gewoon niets mag, zou ik ook niets doen.

Op onze school is het eerder flink uit de hand gelopen (kosten door schade) en daarom mochten wij ook niks. Uiteindelijk hebben we wel iets kunnen organiseren in overleg met een afdelingsleider, maar moest dus wel besproken worden. Wel heftig met die schorsing, ik zou het er niet op wagen in ieder geval.

Wat hebben jullie toen gedaan als examenstunt in overleg met de afdelingsleider?

Blijkbaar is het een keer behoorlijk uit de hand gelopen. Ga met iemand in overleg en als het dan nog nee is, dan hebben jullie pech. Ik zou je diploma niet riskeren.

Ik had helemaal geen examenstunt, heeft niemand op mijn school ooit gehad. Als het echt niet mag moet je het denk ik gewoon accepteren want je kan niks anders doen.

Bij ons was het ook verboden ivm schade van afgelopen jaren. Volgens mij gingen wij gewoon wat leuks doen met de klas! Je kan bijvoorbeeld ook in overleg met de directie een barbecue organiseren op het schoolplein.

Het kwam neer op een soort klein festival op schoolterrein, mensen konden ook verkleed komen enzo.

Wij hadden echt precies dezelfde examenstunt vorig jaar!

Bij ons mag het alleen voor de niveau’s havo&vwo, omdat het bij de andere niveau’s wel een keer mis is gegaan. Wel zit er 1 leraar in de organisatie ervan.

Even voor de duidelijkheid: Ik ga zeker niet mijn diploma riskeren. Ik was alleen benieuwd of dit zelfde geldt op andere scholen. En wat jullie voor examenstunts hebben gedaan, misschien ideetjes opdoen. En hiermee naar de teamleider te gaan en het netjes vragen of dit plan dan mogelijk was.

Wij ook, alleen hebben wij een super leuke spelletjes dag gedaan! Serieuze springkussen gehuurd en glijbanen e.d. Zodat iedereen er lol aan had. Maar dit hebben we wel moeten overleggen met de schoolleiding.

Want het jaar ervoor werden eieren gegooid naar leerlingen, en veel moesten nog reizen met het OV (waaronder ik) terwijl ik onder de eigeel zat…

Ik vind examenstunts waarbij leerlingen de dupe worden altijd een beetje jammerlijk. Waarom kun je niet op een andere manier lol hebben denk ik dan. Daar hoef je toch geen brugpiepers voor vast te binden, leraren vol met taart te smeren of leerlingen met eieren te bekogelen. Maar misschien ben ik daarin de enige. :grinning_face_with_smiling_eyes:

Tijdens mijn examenstunt hadden we een thema rondom de Romeinen. Men kwam verkleed indien gewenst en er waren allerlei ‘spelen’ georganiseerd. Veel eten en op het eind een leuk feest op het binnenplein.

Bij onze eindexamenstunt moest alles van tevoren met een aantal docenten overlegd worden. Zij gaven dan toestemming of keurden een idee af, uiteindelijk hadden we gewoon een hele leuke stunt zonder materiële schade. Je zou dit bij de schoolleiding kunnen voorleggen en daarnaast moeten alle leerlingen natuurlijk gewoon hun verantwoordelijkheid nemen en geen idiote acties uitvoeren.

Bij ons was het zo dat we in plaats van examenstunt een dag naar disneyland paris gingen!

Ik vind examenstunts echt idioot :’) doe gewoon normaal

Tsja, ik heb ook nooit een examenstunt meegemaakt. Bij mij op school mocht je dat niet als mavo leerling :’)

Vandaag was het weer zover op mijn school. Al die brugklassers die niet wisten wat er gebeurde, het viel op zich mee met hoe erg het was. Veel spandoeken, en alles was met folie bekleed maar er was niet echt “schade”.

Jepp bij ons is het ook verboden. Er is blijkbaar een paar jaar geleden een stunt geweest met de auto’s van onze docenten haha. Mijn mentor vertelde wat er nou precies was gebeurt en OMG het is gewoon echt fucking geniaal, het is wel zielig dat elk auto is beschadigd maar nog steeds het is gewoon zooo grappig hahaha als ik erbij zou zijn zou ik stikken van het lachen. Ik ging al stuk toen mijn mentor het verhaal vertelde, hij had zelf precies op die dag een huur auto omdat zijn auto in de garage zat en ik heb echt medelijden met hem haha maar die prank is gewoon echt letterlijk geniaal.