examens&samevatting ??

Vinden jullie het nodig om samenvattingen te maken van je vakken voor de examens …of vinden jullie het tijdverlies?
Ik kan spijtig genoeg niet zo veel op voorhand leren voor mijn examens …
Heeft er iemand leuke tips over hoe dat jullie beginnen met leren ? :upside_down_face: :upside_down_face: :upside_down_face:

Waarom heb je te weinig tijd?

te weinig tijd voor je examens…?

Maak tijd.

Voor school heeft niemand tijd… die maken we… lijkt me.

Ik maak tijd voor examens/tentamens. Daar horen voor mij in ieder geval ook samenvattingen bij, zo leer ik het makkelijkste.

Ik heb weinig tijd omdat we zelfs de week voor de examens ook nog toetsen krijgen … maar daardoor leer ik eigenlijk al een beetje

en de weken daarvoor dan?

Anyway, dit is mijn manier van leren.

Vanaf de eerste lesweek begin ik al.
Heb ik maandag bijvoorbeeld Marketing, dan maak ik zondag mijn huiswerk, en neem ik savonds de stof door. Zo doe ik dit bij elk vak elke week.
Ongeveer op de helft van de periode schrijf ik samenvattingen, zodat ik alles een keer herhaal.
Op het einde schrijf ik weer een samenvatting.
En van die samenvatting schrijf ik een samenvatting, waar ik weer een samenvatting van schrijf, en dat blijf ik doen tot ik op steekwoorden uit kom.
Dan lees ik de stof nog een keer door en dan ga ik oefenen met mijn samenvatting; kan ik de steekwoorden uitleggen/beschrijven? Zo ja, vinkje. Wat ik niet ken wordt een kruisje en dat blijf ik doornemen.

Wij hebben 8 lesweken, en daarna 1 tentamenweek. Alhoewel de 8e lesweek meer uit vrije dagen bestaat.