EXAMENS 2008.. help me plz!

Hey ik snap niks van de examens…
wie heeft hier vorig jaar examens gedaan? ik zou graag willen weten hoe het examen van nederlands eruit zag…
moet je ook samenvattingen maken? een brief? was het alleen tekst? heb je ook schrijf opdrachten? was het moeilijk? OH EN IK ZIT IN MAVO dus als je mavo/vmbo deed dan het liefst een reactie achter alten want in havo zitten ook veel andere stoffen etc lijkt me
oh en ehm ja je kan de examens downloaden enzo maar zoals ik al zei ik snap er niks van want je moet allemaal dingen downloaden enz.
en als je sites hebt zou het ook handig zijn… heb dinsdag me eerst examen nederlands :expressionless: oeewhi help

Maak oude examens op internet?
www.examens.nl
www.cito.nl

ik doe ze op www.examenbundel.nl
Succes!

like i said:

“oh en ehm ja je kan de examens downloaden enzo maar zoals ik al zei ik snap er niks van want je moet allemaal dingen downloaden enz”

je hoef niets te dowloaden op examenbundel.nl
www.examenbundel.nl >
vmbo aanklikken >
oefenexamens aanklikken

ja maar daar staan examen, bb, kb, gt, blablabla…
maar ALSJBLIEFT STUUR GEEN BERICHTEN ALS JE NUTTELOZE ANTWOORDEN HEBT.
want hier heb ik toch niks aan… ik heb alle mogeljke sites al aangeklikt en ik snap het ECHT niet!

Nu we er toch zijn.

Kan iemand me helpen met wiskunde.
Ik heb het hele jaar een beetje verknald en niet opgelet. Ja, ik weet het.
Al het andere heb ik wel geleerd, alleen zit ik nu met dat cm2 en dm3 en die dingen, zou iemand in het kort wat over kunnen vertellen. :flushed:

ze proberen toch alleen maar te helpen? waarom reageer je dan zo?
en ik heb geen idee dus zie dit maar als een up ofzoo.

In eerste instantie wou ik je helpen :stuck_out_tongue:
maar om dan mogelijk uitgescholden te worden nee dankje
dus zoek het zelf maar uit :cold_sweat:

je moet dan gewoon bijv. 2008 (en dan 1 streepje voor tijdvak 1, en 2 streepjes voor tijdvak 2 ) en als je op mavo zit moet je dus altijd voor tl kiezen.

Ik heb het nu over de site examenbundel.nl trouwens…

geez, ze helpen je alleen maar :expressionless:

ik scheld tog niemand uit. ik bedoelde het ook niet boos, eerder op een i-really-really-really-dont-know-what-to-do-anymore manier.
en als ik neerzet dat ik het op het internet niet snap, en mensen er neer gaan zetten: kijk dan op het internet en blablabla.
dan ben ik echt nog meer ten einde raad.
en als je me niet wil helpen, moet je zelf weten… zegt meer over jou dan over mij.
ik moet examens maken en morgen me kat laten inspuiten, gaat niet echt goed samen en dan als mensen ook nog zo hulploos enzo gaan doen dan … ach weetje never mind thanks for the help u all…
als iemand me nog wil helpen issie altijd welkom!

ja dat dacht i dus ook maar soms krijg ik ook toetsen waar gt ofzo opstaat dus dat gedeelte snap k niet welke toets ik moet uitkiezen.

volgens mij moet je gewoon altijd voor tl kiezen!

ik moet dinsdag ook nederlands examen doen.
maar het is heel makkelijk hoor.
je moet teksten lezen, en daar vragen over beantwoorden.
je moet een samenvatting maken en een formele brief schrijven.
geen reden voor stress dus.
eitje.

dat ligt misschien ook een beetje aan jouw :stuck_out_tongue: Want ik vind sommige vragen over de tekst en de samenvatting nog best wel moeilijk :cold_sweat:

ik heb een onderwerp gezet in over examens en stress. je kunt er gerust wat vragen in zetten, ik heb heel veel tips gekregen. en een boek met hoe je dingen het best kunt aanpakken!

mavo is toch vmbo-t? dus dan moet je dat aanklikken.
moeilijk zeg…
en dan maak je dat!
je kunt natuurlijk ook examenbundels kopen, heel handig, maar k weet niet of die er voor vmbo zijn? en samengevat :slightly_smiling_face:
succes!