Examenreis

Okee, wij zijn 2 vriendinnen en wij hebben een probleem waar we niet uitkomen.
We hebben dit jaar ons eindexamen en we zouden met een groep vriendinnen daarna op eindexamenreis gaan. Dit leek ons in eerste instantie echt super, alleen wij hebben het idee dat wij met een hele andere instelling deze week op vakantie gaan. Wij willen namelijk een week lang lol hebben en genieten (en dit hoeft absoluut niet door 24/7 dronken te zijn en met jongens naar bed te gaan), maar we willen wel gewoon uitgaan enzo. Het idee van de andere meiden is naar ons idee toch iets meer gezellig samen cultuur snuiven en naar pretparken gaan en spelletjes spelen en dan 3 of 4 uitgaan ofzo…
We weten nu dus niet of we mee moeten gaan of dat we met zijn tweeën ofzo moeten gaan, maar het is ook zo lullig als we zeggen we gaan niet mee en dan vervolgens gaan we met zijn tweeën… we zijn toch ook gewoon wel goed bevriend met hen…

Help, wat moeten we doen?

Ik denk dat het dan toch verstandiger is om met z’n 2en te gaan. Je wilt een leuke vakantie dus je wilt de dingen doen die jij leuk vind. Je kan de anderen niet dwingen om de dingen te doen die jullie willen doen. Of jullie moeten je aanpassen aan de dingen die de anderen willen doen. Maar dan maak je de vakantie denk ik minder leuk voor jezelf.

Jullie kunnen toch wel een middenweg vinden.
De ene helft van de week doen jullie wat de ene wil, zoals uitgaan en da andere helft van de week ga je lekker relaxen op het strand of cultuur snuiven. Als je geen zin hebt om uit te gaan ga je toch niet mee? Blijf lekker in het hotel en geniet daar.

Gewoon meegaan met die vriendinnen… Je wilt niet 24/7 bezopen zijn en seksen dus kun je in die tijd ‘cultuur snuiven’ en naar pretparken gaan.

hierboven, maar leg wel uit dat je andere dingen wilt doen, en dat je geen ruzie wil hebben op vakantie. Maar misschien hebben jullie het wel verkeerd begrepen en willen ze ook uit gaan? Succes.

Zoals kloplop zegt idd beter als jullie onder jullie 2e gaan. Anders is het ook niet leuk voor die andere.

Ik zou het er eerst eens met ze over hebben, wat zij precies met zo’n reis willen. En als ze inderdaad iets (heel) anders willen, overleg het dan even met ze, want je kunt inderdaad ook met die andere vriendin iets anders gaan doen als zij alleen maar aan het strand liggen bijvoorbeeld…

Ik ben het meer hiermee eens inderdaad, als de andere meiden iets gaan doen wat jullie niet leuk vinden, dan kunnen jullie iets anders gaan doen of in het hotel zitten. Maar zo kunnen jullie dus wel leuk met z’n 4en op reis gaan, en ook samen leuke dingen doen

Thanks voor alle reacties!
Maar is het niet zo dat als we mee gaan en wij doen niet met de rest van de groep mee, dat we ons zo heel erg afzonderen?
En als we helemaal niet meegaan, maar wel gewoon met zijn 2en gaan, dan is dat ook wel erg lullig…

Ik zou met sn 2é gaan, dan irriteer je je ook niet aan de andere, bijv met wat hun willen doen nzo.

Samen op vakantie gaan is afspraken maken. Je pas je aan aan de rest en de rest past zich aan aan jou. Ik zou gewoon afspreken dat we gezellig gaan doen maar ook wel af en toe uitgaan. Ik zou het echt heel egoïstisch vinden als jullie 't nou afzeggen en met z’n 2en gaan. Dan ben je toch 'n aantal vriendinnen kwijt, vrees ik.

Je kan toch overdag dan cultuur of na pretparken gaan & dan 's avonds uit?
Je kan ook dan doen wat zij willen en dan doen wat jullie willen.
Voor de rest weet ik ook niet echt iets haha.

Hoeft niet zo te zijn hoor :] Als ik het goed begrijp willen jullie ook wel een béétje doen van wat zij vooral willen doen (uitgaan etc.), dus dan kan je dan gewoon met hen meegaan, maar overdag eens wat anders gaan doen ofzo! Niet compleet je eigen plan trekken, maar wel óók doen wat je zelf leuk vindt (: