examenreis vriendinnen

Heee!

Ik zit momenteel in mn examenjaar, en na 't examen willen we met 8 meiden op vakantie naar Hongarije. Een van de meiden kom daarvandaan, dus ze spreekt de taal vloeiend. (eerst was t idee om in haar huisje te gaan, maar daar is niks leuks te doen, en toen is het idee om nar het land Hongarije te gaan blijven staan, idk why.)
Nu is er 1 probleempje, 1 van de meiden twijfelt of ze mee wil, omdat ze bang is dat er een ruzie of onenigheid komt, ze vindt de groep te groot…
Mijn mening is dat het juist vervelender is om bijv. met 4 te gaan, als er dan ruzie komt kan je nergens heen. Met 8 personen is er altijd wel iemand met wie je dan op kan trekken.
We zijn niet van plan om alles met de hele groep te doen.

Mijn vraag is of iemand hier ervaringen mee heeft of tips?
T zou super zijn als zij uiteindelijk er ook veel zin in heeft en ook gewoon mee wil!

Liefs, x

Geen ervaring met zo´n grote groep, ik ging vaak met een wat kleinere groep op vakantie.

Maar het lijkt me dat zo´n grote groep wel goed kan gaan. Wel belangrijk is om van te voren goede afspraken te maken!

Ik heb daar wel ervaring mee haha. Afgelopen zomer met z’n tienen een week op een camping gestaan.
Het is inderdaad belangrijk duidelijke afspraken te maken, daar is het bij ons een keer mee misgegaan. Maar verder hebben we het vooral heel gezellig en leuk gehad en verder geen ruzies gehad :slightly_smiling_face:

Ik ga ook altijd met de vriendengroep op vakantie (10 man) en ieder jaar is er wel eens een ruzie/discussie maar juist omdat je met zoveel bent maakt dat niet uit, dan trek je op dat moment wat meer met een ander op. In het buitenland heb je vaak ook verschillende kamers in het hotel, dat klinkt niet zo leuk maar is juist fijn. Aan het eind kijkt iedereen altijd terug op een leuke vakantie!

En Hongarije is een leuk land! Niet al te duur.

Same struggles hier. Maar ik ben juist degene die bang is voor ruzies. En daarom wil ik juist met een nog grotere groep (15 mensen ofzo) omdat je dan met anderen om kunt gaan als er irritaties ontstaan.
Vorig jaar met 3 vriendinnen op vakantie geweest en toen waren we ook steeds in 2 groepjes bezig ipv met zn vieren.
Maar weetje, als zij er met zo’n instelling heen gaat, dan gaat het sowieso mis. Dus dat zou ik even met haar bespreken.
Komt vast goed (:

Duidelijke afspraken maken! Wij waren met z’n zessen en ik denk dat je beter met een iets kleiner groepje kan gaan waarvan je zeker weet dat het op vakantie smooth verloopt zeg maar. Je gaat je na een week toch aan elkaar irriteren zeker met een grotere groep.