Examenopdracht HEMA

Hallo Girlzzz,
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik ben bezig met mijn afstudeerperiode en ik heb gekozen voor het merk HEMA. Zo wil ik het onderdeel lekker weg van HEMA beter in de markt zetten door het concept te veranderen. Maar meiden wat missen jullie aan dit oude concept en hebben jullie misschien ideeen. Het is nu een soort van cadeaubox waarin je niet kan zien welke bedrijven aangesloten zijn bij dat gene wat je wilt bezoeken dus ik dacht al iets aan een folder of iets dergelijks maar misschien weten jullie wel iets beters:) Ik hoor graag van jullie!!

Niemand ideeeen?

Ik had nog nooit van dat lekker weg gehoord, maar ik vind het er nou ook niet bepaald aantrekkelijk uit zien. Wat ik mis is sfeer en uitstraling, maar ik weet verder niet wat de bedoeling is? Het gewoon beter in de martk zetten of wat?

HEMA draait naar mijn mening om gezelligheid, huiselijkheid, samen zijn en ja sfeer. Dus ik zou daar meer op in proberen te spelen.

is het misschien een idee om de dertien logo’s die hema heeft om iedere kleur een ander uitje te verzorgen dus rood= dagje weg, blauw =kamperen, groen=hotel, oranje=beauty enz. Vinden jullie dit verduidelijken of juist niet?

ja de opdracht is het postioneren van een product of dienst van een merk in mijn geval Hema en de dienst is Lekker weg. heb ik idd gekozen omdat bijna niemand he kent dus misschien een goede reclame starten met daarbij een display in de winkel alleen moet het concept veranderd worden alleen ik weet niet hoe hahah:P

Ik zou in ieder geval inspelen op waar HEMA voor staat zodat je niet helemaal afwijkt van het merk zeg maar. Misschien kun je inderdaad met kleurtjes werken van logo zoals HEMA wel vaker doet. Zou ik alleen beter nadenken over welke kleur bij welk uitje past.

Dan zou ik gewoon een opvallende reclame campagne (in HEMA stijl uiteraard) maken, met alles erop en eraan. HEMA maakt veel gebruik van folders, boekjes, maar natuurlijk ook de reclame met jaja de bekende vrouwenstem op tv.

Ik weet alleen niet precies wat nu het concept van lekker weg is. Ik denk mensen een fijne tijd bieden voor minder zeg maar? Misschien kun je een actie bedenken of zo. I dunno.

Met HEMA kun je wel veel kanten op, wij moesten vorig jaar voor de HEMA een nieuwe productlijn bedenken en opzetten.

Suppeer bedankt voor je reactie! Mocht je ineens nog ingevingen krijgen dan hoor ik het graag:)!!

Graag gedaan en zal ik doen, vind zo’n opdrachten wel leuk haha :'D

zou jij mijn enquete ook nog kunnen invullen holy cow?

Ja sure (:

H= hier
E= eten
M= mensen
A= afval

:flushed: :flushed: :flushed: :flushed: