Examenjaar -,- vreselijke klas

Nou na deze zomervakantie ga ik dus in mijn examenjaar, superleuk natuurlijk!
Maar ik heb net gehoord in welke klas ik zit en met wie, Opzich zit ik wel met leuke mensen in de klas, alleen ik weet zeker dat ik weer ‘het buitenbeentje’ ben. Omdat iedereen in de klas laat maar zeggen een maatje heeft, en ik dus niet ;(. Me beste vriendin zit in een andere klas en kan dus niet overgeplaatst worden naar mijn klas, en nog 2 andere vriendinnen van mij van die is het nog niet bekend. Ik weet gewoon echt niet wat ik moet doen volgend jaar als het zo is dat ik het buitenbeentje ben.
Help ? :frowning:

Misschien komt er een van je andere vriendinnen in je klas?
Maar je kunt toch ook bevriend worden met iemand uit je klas? Je bent vast niet je enige die niemand heeft en als er leuke mensen in je klas zitten dan is dat toch niet zo erg?

ik zat tot en met klas3 in een geweldige klas, had al mijn vriendinnnen in de klas, en we waren de 5 populairste meisjes van de klas.
in de 4e klas, werden we allemaal zowat van elkaar gescheiden, en had ik niet meer (echte/goeie) vriendinnen in de klas, (het 5ejaar overigens ook niet).
In het begin baalde ik heel erg enzow, maar je zult het ermee moeten doen.
In de pauze gewoon lekker je eigen vriendinnen opzoeken.
En 1 voordeel, zonder vriendinnen in de klas in je examenjaar… betekend wel beter opletten in de les en dus betere cijfers voor je examen… zo zag ik het altijd maar xD

Examenjaar is zo voorbij… en je hebt je vriendinnen in de pauze dus ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen

Dit. Het is vervelend maar ik denk dat je voor die korte tijd gewoon moet proberen er het beste van te maken.

Probeer vrienden te worden met iemand die ook een beetje een buitenbeentje is. Ik dacht precies hetzelfde als jij toen ik naar de 5e ging omdat mijn 3e en 4e schooljaar zwaar klote waren. O.a. door een vriendengroepje heb ik het toch leuk gehad. Wees blij met de vrienden die je toch hebt. En zelfs al heb je het niet leuk in je klas, vergeet niet dat het examenjaar heel snel voorbij gaat. Gewoon goed je best doen in de lessen, zo gaat de tijd snel voorbij voor je gevoel.

-

Tis leuk als die andere vriendinnen bij je in de klas komen, maar dat kan ook afleiden.
Het gaat om jou dus stort je gewoon op school en de eindexamens, je ziet je vriendinnen toch nog in de pauzes en 't examenjaar is zo voorbij! :slightly_smiling_face:

Het examenjaar is idd zo voorbij. Je hebt het heel druk dus dan gaat het sowieso snel, maar je bent ook letterlijk snel klaar aangezien je al in mei examens doet en je daarna klaar bent.

Je zit toch nooit alleen maar bij je eigen klas? Je hebt toch ook gezamelijke vakken die je met andere klassen hebt?
Je examenjaar is echt zo voorbij dus maak ervan wat je ervan kan maken want anders is het echt zonde. Het is eigenlijk maar een half jaar