Examenjaar + examenstress

Wow, 4 jaar geleden was ik nog een brugpiepertje, en nu zit ik alweer in mijn examenjaar. Dat gaat snel he! Nu TL4, en dan hoger scoren dan een 6,5 gemiddeld op mijn laatste rapport en dan kan ik HAVO gaan doen.

En dan in mei, eind mei begint het allemaal, EINDEXAMENS!
Wauw, daar ben ik best zenuwachtig voor, nu al!
Van de week had ik mijn eerste wiskunde tentamen, en toen stond ik diezelfde ochtend al op met zenuwen. En dat zijn alleen nog de tentamens…

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~[i][b]Zitten er hier nog meer mensen in het examenjaar?
En hebben jullie ook al zenuwen?
& welke opleiding willen jullie hierna gaan doen?
En na de examens nog op een examentrip?~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
[/i][/b]

haha bij mij het zelfde zit ook in de examen jaar kep vette zenuwen khoop da ik me diploma haal:)

Havo
Volgend jaar DAE

Ben redelijk nerveus.
meer voor de toelating voor DAE eigenlijk

@ milkbreak
wat is DAE precies? :blush:

Zit nou in de 4e van Mavo Een heb echt geen zin meer om hierna nog Havo te doen. Dus volgend jaar ga ik gewoon wat doen waar ik echt moeite voor wil doen. en dat is het mode lyseum in Tilburg (ROC Tilburg, Mode & Maat kleding) :smiling_face_with_three_hearts: heb er zo’n zon in!
Ik ga voor de examens naar disney met school en erna heb ik alleen nog gala. Ook leuk toch? :wink:

Gymasium
Geen zenuwen, haal het toch wel :’]
Volgend jaar Grafisch Ontwerpen!
En geen examentrip, maar lekker de hele zomer naar Thailand <3

Design academy eindhoven

ik heb dit jaar heb ik mijn vmbo-th examen.
ben vet zenuwachtig! want heb het hele jaar geen boek open gehad. :kissing:
dus ik moet gewoon goed gaan scoren voor mijn examens.
mijn tip voor jou:
begin er vroeg aan! en leer bv 50 minuten en neem 10 minuten pauze. in die 10 minuten moet je bewegen (hardlopen,ofz) & dan weer aan de slag. en als je hoger hebt? - neem een banaan ‘mijn brainfood’
zorg dat je kamer is opgeruimd,de tv,computer en je mobieltje uitstaat. zo wordt je niet afgeleid. én zet een raam open, blijf je fris. en als het koud is kan je beter nadenken.
ik hoop dat je hier wat aan hebt.
veel suc6 :relieved:

Jep hier nog een 4VMBO T’er, nog 1 1/2 maand, ben echt zenuwachtig maar het zal me vast wel lukken!

Ja! 4 vmbo-TL
volgend jaar ga ik Leisure&Hospitality Executive doen!

Jup, 5havo.
En na de examens naar Spanje en dan voor de uitslag weer thuis!

Het valt nog redelijk mee met de stress, omdat ik er wel goed voor sta.

18 mei heb ik de eerste, vwo. Ik maak me er best wel zorgen om, ik sta geen (nog?) geen onvoldoendes maar wel een aantal krappe 6jes. Vandaag laatste tentamen gehad, dus nou komt het wel héél dichtbij.

Daarna heerlijk op mezelf wonen en studeren! :grinning:

jahoor ik ben er ook eentje… maar weetje er is wel allemaal een heel gedoe over maar volgens mij valt het allemaal wel mee. Je hebt je tentames toch ook goed gedaan → in principe precies hetzelfde alleen de examens is er veel meer stress enz. omheen en natuurljik is het je laatste kans om je cijfers op te krikken mja… succes iedereen hè!

Ik moet dit jaar ook examen doen (vmbo tl) Ik sta voor de meeste vakken die ik heb wel goed, dus ik denk wel dat ik mijn examen haal. Na het examen heb ik een hele lange vakantie en dan blijf ik (helaas) gewoon thuis.

5 HAVO, sta 2 vakken net boven de 5.5, hoop dat ik het haal. Vind het zo stom dat ze bij ons pas tussen 4 en 6 bellen of je geslaagd of gezakt bent, zit je de hele dag in spanning!

Zit in havo 5, met N&G/N&T +duits.

Ik ga in aan de HVA of Saxion(Deventer) studeren… Hogeschool Van Amsterdam is loting.

Sta er wel goed voor! Alles is afgerond een 7, 8 of 9. Behalve Nederlands, een zesje :cold_sweat: .

Heb ik al examenstress? Heb mijn laatste toetsweek gehad en uh niet echt, komt nog wel :grinning:.

2 jaar geleduh 4vmbot gehaald nu eindexamuh 5 havo…
en volgend jaar bedrijfs economie(jah wel voor fashion design)

Zitten er hier nog meer mensen in het examenjaar?
Ja! Ik zit in 6VWO
En hebben jullie ook al zenuwen?
Jazeker, gister had ik ‘examen’ ckv2 (kunsgeschiedenis)
& welke opleiding willen jullie hierna gaan doen?
In Leiden wil ik Rechten doen.
En na de examens nog op een examentrip?
Nee, ik ga gewoon werken.

Zit in 6 VWO en ik stress hem echt zo erg ! :woman_facepalming:

heey, ja ik zit ook in TL4 examenjaar
ga hierna doktersassistent opleiding doen
en ik heb totaal geen zenuwen ofzo