Examenfeest

Ik wil samen met een vriend een examenfeest gaan houden bij mij thuis in de tuin.
Dus alle tips, ideeën, thema’s, op of aanmerkingen etc. zijn welkom!

oeeh ik wil ook een examenfeest geven als ik geslaagd ben…
ik heb geen tips hahah

Ik ga ook een examenfeest geven, dus ik houd dit topic even in de gaten voor tips. Zelf heb ik nog niet echt een idee wat/waar en hoe ik het ga doen, heb alleen nog maar de datum geprikt en bekend gemaakt. En sowieso, eerst maar even slagen he. :stuck_out_tongue:

Succes met leren in ieder geval. :slightly_smiling_face:

ik wil er ook een houden, maar ik heb geen zin om na te denken over wie ik wel en niet uitnodig en zo…

• maar leuk is lampionnetjes en kaarsen in de tuin zodat het feest lekker lang door kan gaan
  • sushi (zelf maken?)
  • champagne
  • lekkere muziek (buren inlichten, was ik vergeten toen ik een tuinfeest hield :stuck_out_tongue:)
  • bbq

Ik wil er ook een houden, dus ik hou dit in de gaten.

Belangrijkste is denk ik toch wel goeie muziek, partylights enzo, genoeg drank en hapjes, leuke personen met allemaal wel een connectie zegmaar zodat niemand alleen staat, datum op tijd doorgeven ivm vakanties en andere examenfeesten van je vrienden.

Ik ga denk ik gewoon een uitnoding rondsturen en ook op het werk in de garderobe ophangen. Is iets van geld of een cadeautje vragen/krijgen trouwens gebruikelijk bij een examenfeest?

Amerikaans, dat iedereen wat lekkers meeneemt voor de bbq.

In Amerika noemen ze dat juist Dutch. Maar ik vind dat altijd een beetje geldbesparend/armoedig overkomen.

Ik geef het voor dat we de uitslag weten.

Dat vind ik op zich relaxeder. Dan kun je een beetje stoom afblazen en komen de mensen die uit eindelijk niet geslaagd zijn ook.

Ik doe het gewoon in de huiskamer met veel mensen. Als het mooi weer is de tuindeur open. Leuke muziek. Lekker drankje, simpel hapje.

Ik zou niet echt een thema doen of moeite doen om moeilijke hapjes te maken. Het is veel belangrijker dat mensen gewoon lol met elkaar maken en dan maakte het ze echt niet uit of ze sushi eten of chips.

Waarom? Als je zegt dat iedereen iets zelfgemaakts mee moet nemen is het toch juist iets gezelligs?

En sommige mensen hebben gewoon niet zo veel geld, dan is dit een goede oplossing.

Het is toch geen schande om niet zo veel geld te hebben?

(Sorry, ik kom ergens vandaan waar mensen geregeld het woord ‘pauper’ gebruiken en niet tegen ‘armoedig’ kunnen dus ik heb er nog al een hekel aan. Niet vervelend naar jou bedoeld. Het is gewoon jouw mening.)

DUbbel

Ik snap wat jij bedoelt, maar ik vind het ook echt niet kunnen dat er feesten zijn waarbij op de uitnodiging staat: “neem je eigen drank mee”
Sorry hoor, maar JIJ bent degene die zo nodig een feest moet geven, dus moet JIJ zorgen dat het in orde is. Het zou lekker worden als je naar een feestje gaat en dat je zelf je eten & drinken moet betalen… Ik vind dat echt heel erg raar.

Ja, dat is ook raar.
Maar zo’n Amerikaanse picknick waarbij iedereen iets zelfgemaakts mee neemt vind ik ik iets anders.

Ja oke, dat klopt dan ook wel weer.

Ik ga denk ik gewoon een tuinfeest geven, veel eten en drinken, goede muziek en gezellige mensen!
maar als er al heel veel mensen in mijn omgeving een feest geven geef ik zelf niet 1 maar dan ga ik wel naar 1 van iemand anders!

de kans is heelklein dat ik slaag…
maar als ik slaag wil ik voor al mijn vrienden ( zijn er niet heel veel hahaxD)
buiten een bbq gaan houden in de tuin. wat sfeerverlichting. drinken. bier!!!. en goede muziek. alleen wij hebben een enorm kleine achtertuin. dus wil het in de voortuin gaan doen, die wel een stuk groter is. dan wil ik zo’n party tent op gaan zetten enzo
wel even de buren waarschuwen voor de overlast.
oja. dan vind ik dat mijn schoolschriften verscheurd mogen worden xD

Ik vond het onnodig om een nieuw topic aan te maken:
Heeft iemand een idee wat ik vanavond aan kan doen naar een examenfeest (dat buiten is en in een tent)? Het duurt van 9 tot 3 (ongeveer).

Hoi meiden! Misschien is het voor jullie examenfeest wel een heel leuk idee om mijn cocktailbar in te huren… kijk eens op www.cantinabrasil.nl en hou mijn FB-pagina in de gaten! Als je mij een berichtje stuurt, dan kom ik met mijn mobiele cocktailbar helemaal in een mooie Braziliaanse jurk allemaal lekkere cocktails maken. Ook maak ik dan smoothies en mixsapjes en zijn er echte Braziliaanse hapjes. Natuurlijk maak ik dan voor jullie een leuke prijs, geen probleem :wink:

Ik denk dat hun feest al een jaar of twee voorbij is, maar mooi geprobeerd hoor:’)