Examendebat Nederlands!

Hallo allemaal!
ik heb a.s. maandag een debat over 1vande volgende 6stellingen:

1. Een meldpunt voor overlast van Polen e.d. moet in onze democratie gewoon toegestaan worden.
  2. Comazuipers moeten de veroorzaakte schade zelf betalen.
  3. Journalisten als Rutger Castricum moeten van het Binnenhof geweerd worden.
  4. De verhoging van de maximum snelheid op snelwegen naar 130 km. moet teruggedraaid worden.
  5. In het openbaar vervoer in Nederland moet gratis internet aangeboden worden.
  6. Er moet meer ruimte komen voor flexibele school- en vakantietijden.

15 minuten van te voren krijg ik te horen of ik voorstander of tegenstander van een van de zes stellingen ben.

Nou ben ik natuurlijk zelf al hard bezig maar misschien hebben jullie ook nog wel een goede inbreng, vandaar dit topic

Van elke stelling heb ik 3 voor argumenten nodig en 3 tegenargumenten.

Ik zoek voornamelijk hulp voor de volgende 3 stellingen:
----------------------------------------------------

1. Een meldpunt voor overlast van Polen e.d. moet in onze democratie gewoon toegestaan worden.

2. Comazuipers moeten de veroorzaakte schade zelf betalen.
    (vooral deze vind ik erg lastig)

3. Journalisten als Rutger Castricum moeten van het Binnenhof geweerd worden. ( weet iemand misschien behalve het privacy argument nog een ander argument?)
    ----------------------------------------------------

Alvast bedankt, voor als je een reactie achterlaat

Zoiets heb ik vorig jaar gehad (alleen dan met 12 stellingen) en het was best leuk, maar goed voorbereiden is inderdaad wel een must. Ik ben vooral op internet op zoek gegaan naar mensen die hier ook over discusieerden, wat voor argumenten zij inbrachten.

1. Allereerst is het geloof ik geen meldpunt voor polen maar voor oosteuropeanen. Detail, haha. Misschien zou je hier kunnen kijken: http://www.nujij.nl/polit…09153.lynkx#axzz1rw9tUtC5 (bijna 500 reacties, naar beneden scrollen). Verder zou je het: wij willen zelf de ‘vuile’ klussen niet doen, dus daarom nodigden wijzelf buitenlanders uit - argument kunnen noemen. En hier: http://www.gfactueel.nl/H…n-Polenmeldpunt-onzin.htm als je ergens overlast van hebt, moet je dat bij de politie melden, staat er.

Nouja, ik moet nu eten, maar zo kun je dus heel veel op internet vinden. Paar kernwoorden intypen, en bam, je hebt zo een heleboel resultaten.