Examencommissie problemen...

Ik moet het gewoon even van me afschrijven, ik hoop dat het een beetje oplucht.

Sinds dit schooljaar studeer ik, allemaal heel spannend aangezien mijn opleiding aan de andere kant van het land zit en ik dus ook meteen op kamers moest. Dit jaar gaat alleen niet zo heel soepel. In eerste instantie heb ik de opleiding echt onderschat in de eerste module, maargoed dat gebeurd kennelijk wel vaker, dus dat is niet echt een probleem. Nu zij het zo dat ik sinds mijn tweede module eigenlijk ziek ben geworden. Ik heb de ziekte van Pfeiffer (op dit moment herstellende) en mis mede door deze ziekte een hoop studiepunten, en dus ga ik mijn Propedeuse en het minimale aantal punten dat je nodig hebt om over te gaan naar het tweede jaar niet halen.

Dat is opzich geen probleem, aangezien ik de examencommissie een brief kon sturen waarin ik de situatie uitleg. Op deze manier kunnen zijn het minimale aantal punten dat ik moet halen aanpassen. Nou, zo gezegd, zo gedaan zou je denken. Niet dus. Ik ben nu al langer dan een halfjaar bezig om ervoor te zorgen dat ik die tweede module volgend jaar in mag halen (aangezien ik nog niet helemaal beter ben) en dat het minimale aantal punten voor me verlaagd word.

Nu dacht ik, na dik 7 maanden, afgelopen woensdag dus dat het allemaal geregeld was. Helaas heb ik eergisteren een mail ontvangen waarin word gezegd dat mijn verzoek voor het inhalen van de module in het volgende jaar niet word geaccepteerd. Lekker optijd aangezien we nog één halve module hebben (voornamelijk voor herkansers)en ik een hele module in moet halen.

Ik kan hier op dit moment alleen echt niet mee dealen, ik heb echt een heel zwaar jaar achter de rug, waarin ik meer ziek dan gezond ben geweest en weet nu echt niet wat ik moet doen.

Meningen en advies zijn heel erg welkom!

hey strawberry

Volgens mij als je niet chronisch ziek bent dat ze er niks aan kunnen doen je moet het maar zien als ‘griep’. Als je pfeiffer heb vinden hun dat je af en toe (omdat je al die dagen toch thuis zit) vast wel iets aan je modules kunt doen. Ik geloof dat jij dat wel doet maar je moet hun overtuigen en heb je er een bewijs van de dokter bij geleverd? En anders vraag je in de gemeente waar je nu op kamers woont je advies kunnen geven wat je het beste kunt doen. Als ze je niet willen helpen moet je het beste er maar van maken, zelf heb ik ook pfeiffer gehad maar dat was om de bassischool een hele andere situatie dan waarin jij nu zit.

Liefs,

Ben je naar de decaan geweest toen je net ziek was? Want de examencommissie heeft hier niets mee te maken, heel lullig maar helaas waar.
Als de decaan niet op de hoogte is van persoonlijk problemen waardoor jij niet genoeg punten hebt behaald, dan wordt het nog heel lastig om die herkansing te krijgen.

Ik zit ook met gezeik met de examencommissie en ik blijf ze gewoon lastig vallen al heb ik niet het gevoel dat het gaat werken. Wellicht kun je een gesprek aangaan met je opleidingscoordinator? Zij/hij is e ook voor om je hiermee te helpen.

Hee Strawberry, ik heb ook pfeiffer gekregen dit jaar (half januari). Ik ben hiermee gelijk naar mijn studieadviseur gegaan omdat ik bang was dat ik mijn BSA niet ging halen. Ben je naar je studieadviseur of decaan gegaan? Want deze kunnen een aanbeveling schrijven voor de examencommissie, waardoor de examencommissie waarschijnlijk jou eerder gelijk geeft.
Maar in jouwn situatie is het moeilijker om een aanbevelingsbrief te krijgen aangezien je schrijft dat je de eerste module verprutst hebt (ik kon namelijk bewijzen dat ik de studie voor pfeiffer wel aankon)…
Mijn advies is dus dat je naar de studieadvieseur/decaan gaat mits je dit nog niet hebt gedaan

Oké om antwoord te geven op jullie vragen;

Ik ben naar de decaan geweest, deze heeft met mij een contract opgesteld waarin staat dat ik de tweede module (het was een praktijkmodule dus ik moest stage lopen op school) halve dagen mocht lopen vanwege de ziekte. Ook weet zij dat dit mij niet gelukt is vanwege de ziekte.

Verder heb ik degene die “in charge” is meerdere malen benaderd zodat ook hij op de hoogte was van mijn ziekte en het verloop daarvan.

En jawel, de examencommissie heeft hier zeker wel wat mee te maken, aangezien zij de enigen zijn die mijn BSA kunnen verlagen.

Ik heb alle stappen die in de statuten staan gevolgd zoals dat zou moeten bij ziekte.

Je kunt toch nog tegen de uitspraak in beroep gaan? Ten minste, dat is bij ons wel zo.

Ik bedoel dat de examencommissie niets te maken heeft met het feit dat jij ziek bent geweest. Als zij daar geen ‘bewijs’ voor hebben, dan interesseert dat ze niets.
Maargoed je bent dus naar de decaan geweest dus dan zou je inderdaad in beroep kunnen gaan.

Ik zou inderdaad in beroep gaan. Het is ook handig als je hierbij een verklaring van je dokter hebt

even ter update; ik ben nu ook daadwerkelijk in beroep gegaan. Donderdag hoorzitting, ben benieuwd!

hoop dat het lukt!